21 september 2011

svar på livets gåtor

ja som jag redan har lovat åt er så ska jag svara när det finns tre kommentarer på mitt gåt-inlägg, vilket nu är ett faktum. och nu ska ni komma ihåg att det är INTE JAG som kommit på denna gåta, det var i lördags när vi var på dans som några av Kalles kompisar höll på och grubblade över detta. eller tja, de hade grubblat i princip hela dagen...

svaret på frågan "vad händer med den sista euron" är förstås, kort och gott: är du smart så behåller du den själv! MEN den är fortfarande en lånad euro (precis som anonym 1 skrev), och du måste betala tillbaka 49€ åt A och 49€ åt B.
bara för skojs skull tänker jag nu publicera en liten ritning som vi gjorde i lördags. eller tja, denhär knåpade jag ihop på Paint (ursäkta för det... hoppas ni fattar nåt i alla fall) eftersom ingen sparade lappen i fråga. här försökte jag alltså "bevisa" åt herrarna i dåvarande sällskapet att
a) om du får 3€ tillbaka, men bara ger 1€ åt person A, och 1€ åt person B, så får du behålla den sista euron som blev över, och är alltså skylldig 49 respektive 49€ åt dina "vänner"
b) om du får 3€ tillbaka, och väljer att ge tillbaka allt det INNAN du betalar tillbaks skulden, så blir det alltså att betala 48,5€ åt vardera



och nu undrar ni säkert varför i hela friden man INTE skulle behålla euron? och hur i helskotta nån kan bli besatt av att fundera på dethär... tja, give it a try. varje gång nån pratar om en euro kommer du att ha denhär dumma "gåtan" i huvudet. promise ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar