22 september 2011

om igår och idag

Ifall någon mot förmodan bryr sig så var vi alltså på WBN igår. Och det var trevligt, i alla fall tills det sket sig när vi skulle åka hem. Full var jag i alla fall, tills jag började må dåligt. Belinda var min räddande ängel mitt i natten som besparade mig från en lite väl lång promenad till Brändö.
Idag kunde jag inte sova längre än till 9. Låg och stirrade i taket tills halv 11. Åkte iväg från Vasa runt 11, stannade och hämtade mina träningskläder i Årvas, fyllde på oljan i Mercan i Nykaabi, kom mig till Jeppis runt halv 1. Käkade lite fil, böt kläder, och släpade mig till skolan. Satt och skrev av det jag missat på matematik, och stirrade mig igenom en föreläsning i socioemotionell utveckling. Via Marjala daghem och skrev på praktikblanketten. Hoppeligen blir det ett riktigt trevligt ställe att spendera två veckor på. For via stan och handlade ett nytt diadem, banan, och 10x nudlar för 1€ (Halppis is the shit!). Orkade inte fixa mat så jag gick in via Subway och tog en halva. Kom mig hem, stirrade vidare, skrev lite grejs här, pratade i telefon med Kalle...
Nu sitter jag och undviker en skoluppgift som jag måste göra innan måndag. Det är faktiskt inte så jobbigt; jämföra två olika forskares synvinklar på ett fenomen, och det behöver bara vara 1-2 sidor. Men jag har verkligen noll motivation till livet idag.
Vilken tur att det är Zumba 18:45. Lifesaver. Sen tänker jag krypa under täcket framför nån överdrivet snyftig film, typ The Notebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar