25 september 2011

hej du gråa söndag

Igår hade vi det riktigt gemytligt. Började alltså med förfest hos Uffe och Camilla. Pratade, drack, och musicerade till och med lite (jag övertalades att köra Diamonds and rust innan vi åkte iväg). Så åkte vi taxi till Jepoo. Och där hittade jag mina brudar Tossa och Linn, och sen joinade även Janica. Vi hade det mycket trevligt och jag var kanske lite fullare än vanligt. Eller tja, mycket. Så lyssnade vi förstås på Benny&Lukas tills de gav upp för kvällen och det blev stängningsdags. Taxin hämtade oss runt 2, och så åkte vi tillbaka till Årvas. Kalle började må dåligt, men vi kom oss hem i alla fall. Full som en kastrull och nöjda och glada och överens för första gången på väldigt länge!

Idag steg vi upp nångång runt 12. Har legat i soffan och tittat diverse program sen dess. Och så har jag fortsatt på min hemmafru-show och plockat vidare.. Det är faktiskt ganska roligt, tycker jag! Har faktiskt inget emot att städa undan och hålla ordning, det är ju sån jag är. Men att torka damm och dammsuga, sån städning har jag inget emot att få hjälp med... eller slippa helt!
Klockan 5 har vi "bokat" plättkalas hem-hemma i Jutas. Tanken är väl också att jag ska till stallet, men antar att inte Elli har blivit mirakulöst frisk i benet ännu.. så det kan vara värre med det. Men före det måste vi lasta bilen av trailern och plocka in alla saker i verkstan. Snark.

Sen minns ni ju hur mycket jag har tjatat om dendär stooora lösgodispåsen jag ska plocka ikväll. Just nu har jag faktiskt inte så stor lust (!!!), eftersom jag åt en liten chipspåse och några av Kalles karameller i fredags. Meen, det kan ju hinna ändra innan kvällen är över.. Hear you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar