26 september 2011

en ny vecka

Och så var det måndag igen. Släpade mig motvilligt ur sängen klockan 7:50, hoppade i kläderna, försökte göra mig lite representabel, och trampade iväg mot skolan. Fick också för första gången i höst dra på mig min filtjacka. Nu är inte vintern långt borta... Vi hade till att börja med föreläsning i kognitiv utveckling, och tyvärr var det tråkigare än jag hade tänkt mig. Blev bara stressad inför nästa veckas tent.. Sen fortsatte vi med matematik, som kanske var liiite bättre i alla fall. Vi fick göra ett mini-grupparbete. Tillsist hade vi skriftlig kommunikation, där vi fortfarande pratade om att skriva vetenskapliga texter, boooring! Slutade 14:30, och cyklade hem.

Har påbörjat mitt inlämningsarbete i didaktiska förhållningssätt, som ska vara inlämnat om en vecka. Planen är att jag ska läsa igenom den sista obligatoriska litteraturen (samt anteckna lite) nu, och så skriver jag arbetet imorgon, eftersom vi bara har EN lektion på hela dagen. Blir jag mot förmodan inte klar (eftersom jag tänkt städa på båda mina jobb imorgon) så har jag ju ännu onsdag och torsdag på mig. Men jag ska faktiskt försöka få det färdigt imorgon, känns så mycket bättre då! Har tentläsning i slutet av veckan också...

Så småningom är Kalle och jag påväg till Lidl för att veckohandla, så vi har något att slänga i oss ikväll. Sen har jag förstås Zumba 20:00, måndagskvällar till ära. Efter det händer väl det inte så mycket.. Tror jag håller på att bli sjuk faktiskt, var i alla fall lite pipi i halsen i morse. Not nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar