25 september 2011

bilder från Härmä

Tror jag drar lördagens Härmähistoria i korta drag, fyller med bilder istället.
Stack i alla fall iväg från ABC kl. 7:30 på morgonen, kom oss till Härmä en stund senare, efter några om och men.. vägen dit var nämligen helt sönderslirad och klottig av regnet, så vi tänkte slira fast med Kalles papis stora bil. Anmälde oss, besiktade, åt frukost, tog det lugnt... ja allt detdär vanliga tramset, ni vet. Pappa joinade, han fick vara vår servicekar för helgen.
Började sen med allmänna klassen kl. 11. Kalle körde relativt bra trots det hemska vädret. Det var alltså som att köra på en översvämmad, nyplogad åker; inget funkade, varken styrning eller hur mycket man gasade. Supertrevligt, med andra ord. I alla fall så kom han sig till semifinal, men effekten räckte inte riktigt till.
Om min körning behöver jag inte säga mera än att det var skitväder och bilen var inte lika snabb som alla Fiatar och Bubblor som fanns i motståndet. Jag blev sist eller nästsist, hur det nu var... Vi var i alla fall 8st, och det var bara 6 som fick pris, och jag var inte en av dem så, räkna själva.
I EVK-klassen körde Kalle riktigt bra, han kom återigen till semifinal, men så började bilen dö i slutet, och han blev nästsist där. När allt var avklarat så fick vi ta det lugnt, lade inga bud (bara åt en annan i föreningen) så det var ganska tråkigt där i regnet och kylan. Fick lasta och åka hem, och stack därifrån redan klockan 16:30, rekordtidigt alltså! Ettäs sillä lailla.

godmorgon världen!

vår lilla skrutt, "gul-Asconan"

Kalle e redo för racing!

allmänna klassen, ut i "rapalandi"

som ni ser.. fina bilar efteråt! och det blev värre..

Kalles semifinal-start i allmänna

.. and off they go! tre från föreningen i samma start

här har ni då mig! ni kanske förstår min frustration när jag hade full gas och de andra var sådär långt före hela tiden...

en smutsig skrutt

blev lite närkamp i andra starten och jag var faktiskt förbi damen i fråga en sväng, men det var tyvärr inte långvarigt..

Kalle i EVK, fick en lite dålig start och sen halvdog bilen..

A-finalen i EVK, där Bengsin från föreningen faktiskt blev på tredje plats!

försökte få en bra bild på vägen till banan, men min kamera e skit.. men kanske ni ser att det är väldigt slirigt! inte direkt kul att drifta med en 6m lång bil med släp!!

2 kommentarer:

  1. Duktiga Bengsin!:) Tycks allti ga bra tå int ja e å hejjar!;)

    SvaraRadera