25 maj 2011

oktoberkärlek

låten nedan fick mig att minnas sommaren 2009, så härlig som den var. jag vet att jag alltid tjatar om den sommaren, men den var den absolut bästa i mitt liv. inte vet jag om det var för att jag var fri att göra precis vad jag ville, jag hade all tid i världen. eller om det var för att jag var så perfekt i synk med mig själv just då, inget kändes dåligt, allt var bara bra no matter what.
då någon skulle förstå hur mycket jag önskar att det vore så nu, att jag mådde bättre med mig själv. det ända jag ser är en "spitted image of my old self". jag önskar att jag var självsäker, att jag tyckte om mig själv, att jag inte blev ledsen när jag tittade mig i spegeln, att jag inte trodde det värsta när någon säger något snällt om mig. jag antar att jag får inse, att den sommaren var jag inte mig själv, även om det är det jag intalat mig hela tiden. det är såhär jag är, bitter och inåtvänd, svår att ha att göra med, aldrig nöjd med sig själv och tillvaron, sad but true. eller hur?

vet inte varför, men jag fick ett mystiskt craving efter denna låt:

2 kommentarer:

  1. oj hjälp, ja had glömd den här låtin! ..måsta tilåme ta o kik på "hey där"-klippi från baksäti ;)
    somarn 2009, tå vi två levd i en ader värld..föstar int änno idag HO vi HÄNDA me allt vi faktist gjour, HO e kona va SÅ bra som e faktist var.. :) komber ALLTI, iaf en bra tid framöver, att bli besviken över att int lyckas uppnå en lika bra somar!

    my nails are history, sis' <3

    SvaraRadera
  2. jaa he kombär aldär slut förunder me helldär... he va heilt enkelt han bästa tajmingen man kona ha ti "leva" ett sånde liv.. så bäst :)
    When I grow up.... <3

    SvaraRadera