25 maj 2011

in the south

yep, som ni kan läsa i rubriken så befinner jag min nu i "södern", dvs. jag har kommit till mitt hem för sommaren här i Årvas. vad konstigt det kändes att packa ur alla mina kläder och sätta dem i Kalles klädskåp, och gräva i kylskåpet och värma mat, fixa internetuppkopplingen.. allt detta trots att min sambo inte ens är hemma. jag får klara mig ända tills lördag förrän han också flyttar hit. men det ska väl nog gå bra, det är lite ovant att vara utan honom bara. speciellt här.
har sålt blommor i 8h idag, och det vara faktiskt ganska tråkigt. snart har jag läst ut min 700-sidors Twilight-bok, så jag antar jag får göra ett besök hem-hemma i mammas bokhylla så småningom. det var faktiskt en ovanligt händelselös dag idag. från och med måndag byter jag försäljningsställe, så då ska jag testa på att vara i Vöro istället. hoppas det finns lite mer action där.

ikväll är det tänkt att jag ska fördriva tid med att skriva klart mina skolarbeten, men för tillfället har jag ingen motivation alls. skulle väldigt gärna åka ut och cykla, men jag har ingen cykel här, och det känns dumt att låna en. att gå funkar också, men har inget sällskap så det är också uteslutet. började också fundera på hur jag ska hålla formen när jag inte kommer kunna dansa zumba heller, förutom måndagar som jag hade tänkt offra till att åka till Jeppis. eller visst går det att dansa här också, har nog mina skivor med... men vill jag göra det, med risk att alla andra i detta hushåll ser när jag hoppar omkring med fläsket i vädret? don't think so.

i alla fall kan jag meddela att jag nu tänker ta första steget och börja sätta upp Turkiet-bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar