30 maj 2011

första dagen

idag var den första riktiga sommarjobbsdagen för mig. klockan 8 befann jag mig vid växthuset i Kålax, därifrån jag sen med hjälp av Caroline orienterade mig till S-market i Vöro, där jag nudå kommer stå och sälja blommor ca varannan vecka. dagen har varit tråkig, minst sagt. vädret var dåligt till att börja med, och det ända roliga som har hänt var när en söt gammal gubbe kommenterade att pelargonerna är vackra, men inte lika vackra som mig. naaw! annars har jag väl mest suttit och läst... klockan 5 fick jag "leidon" och packade ihop och åkte hem. hatar när det inte händer något, jag blir så rastlös!

för tillfället sitter jag och smälter maten, och låtsas som om jag inte är trött efter min 9,5h långa arbetsdag. tanken är att jag ska åka iväg till Jeppis på zumba, som börjar klockan 8. och sen måste jag HEM och vattna lite blommor och se så jag inte har lämnat en räkning efter mig, vilket jag starkt misstänker. I miss my little home.
Kalle är inte här, så jag antar han är på fotbollsträning. tusan, jag som hade tänkt låna hans bil.. nu får jag tanka min egen istället, buhuu. det blir väl runt klockan 10 innan jag är tillbaka här i Årvas igen, så mer än så hinner jag väl inte med denna dag. vi tittade Twilight 1 och lite mer än halva 2:an igår, så det kanske blir kvällens sysselsättning också, att fortsätta. annars har jag väl inte mycket att säga, ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar