25 maj 2011

and so it begins..

efter onsdagens skola var slut packade vi det sista och styrde sen kosan mot Årvas. flyttade över lite i Kalles väska så inte mitt bagage skulle väga 50kg för mycket... sen förde K:s pappa oss till Vasa.
flyget till Antalya for 19:40, eller tja lite efter, pga. försening. för första gången flög jag med ett Turkplan, och inte Finnair! men det gick helt bra ändå, maten var faktiskt mycket godare, tyckte åtminstone jag.
landade i Antalya runt 12 på natten, och till vår besvikelse regnade det. Belinda (och hennes pojkvän, som också var på samma flyg som oss) hade hört att det skulle regna hela veckan. trots att jag var lycklig över att vara tillbaka i det älskade landet, så var jag orolig och på lite dåligt humör. vad är det för vits att åka till södern om det regnar, när det är 20 grader och solsken hemma?
hoppade på bussen och sov sen de 2,5 timmarna till Alanya. tills någon liten skitunge började skrika... heh. var framme vid hotellet runt 3 på natten, så det ända vi gjorde var att dra in väskorna, hitta pyjamasarna, och krypa till sängs. den natten frös jag så mycket att inte ens 3 täcken räckte! nice.

i bussen påväg från Antalya till Alanya

Bussen åkte aldrig iväg, och Kalle var trött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar