25 maj 2011

alanya dag 3

steg upp först klockan 11, eftersom det återigen var mulet och regnigt ute. jag var så sur så jag hade helst stannat i sängen hela dagen... suck alltså! spelade lite kort, och gick sen för att byta knappen på mina jeans. killen som sålde dem åt mig hade så hårt trugat på att det var bra kvalitet, och när jag sen skulle sätta på dem på kvällen.. plopp! så lossnade knappen. fick i alla fall det fixat, och dessutom fick vi ju lite mer motion. handlade också några parfymer, även om det inte riktigt var med i budgeten.
hittade också en stor saluhall, eller en bazaar, som låg en bit över om vårt hotell. där hittade vi frukter och nötter, som vi sen satt och käkade medan vi spelade kort. det är nog en av de roligaste sakerna med södern, när man får sitta och spela kort i timtal, utan att ha bråttom någonstans. det dåliga är att jag alltid förlorar, och blir onödigt arg..
solen tittade fram en liten stund, så jag hann sola och lyssna på musik i ½h innan det blev dags att göra sig klar inför kvällen. traskade iväg till Norden tills klockan 18, där vi plockades upp av en bil med en av servitörerna, samt Belinda & Janne. så fick vi då åka upp till "The Castle", där vi fick besöka en moské, ett gammalt soldatgömställe, och sen fick vi titta på den otroligt fina utsikten. även om det duggade så var det definitivt värt ett besök!
spenderade sen kvällen vid Norden, i ungefär samma tecken som kvällen innan. fortsatte sen med lite "efterfest" i vårt hotellrum, där vi åt godis, tittade (lyssnade) på Eurovision, och spelade kort. Kalle blev överdrivet full och det tog en stund att tysta honom. haha, sötto!

1 kommentar: