25 maj 2011

alanya dag 1

vår första dag i Alanya, på hotell Fougére, började runt ½10. hoppade i kläder, och gick ner till restaurangen för att äta frukost. sen packade vi upp våra väskor och fixade allting, så det blev lite mer beboeligt. stack iväg på en liten promenad för att handla, och hittade det vi behövde.
packade på oss mer kläder och gick på långpromenad. det REGNADE, så det första vi handlade var varsit paraply. fuck. hamnade in i en klädbutik där vi spenderade flera timmar; shoppade och drack äppelté/öl. jag kom ut 120€ fattigare... handlade en långärmad tröja (frös så tusans), ettpar Levi's-jeans, en Chanel-väska, och en Prada-plånbok. Kalle handlade ettpar skor, en t-tröja och ettpar jeans.
fortsatte vår promenad, och kom på att vi skulle traska till vårt favoritställe från ifjol, Efe. synd att det var 3km dit, och det ösregnade... var iskall och ganska blöt när vi kom fram, bara för att inse att vår vän Serkan inte ens var där. nåja, hungriga var vi i varje fall, så vi beställde in lite mat och satt och tog det lugnt en stund. var kloka och tog taxi tillbaka.
vilade en stund vid hotellet, duschade och fixade oss, och sen gick vi ner till hotellrestaurangen för att titta på ishockey. när det var slut gick vi till Bistro Campari, ett ställe riktigt nära vårt hotell, där vi sen åt vår kvällsmat. de hade gulliga kaniner som jag fick mysa med, men inte ens det hjälpte att jag frös ända in i märg och ben. huvvadåda...
handlade chips och satt sen och spelade kort en bra stund, innan vi sökte oss i säng. fick återigen sova inlindad i alla täcken som fanns. brr.

(och jag kom på att jag tänker bara sätta en bild per dag framöver, bilderna finns ju ändå på Facebook)


utsikten från vår balkoong: de fina rotting-solstolarna vi fick steeka på

Kalle dansar balett i vårt vardagsrum/kök..

poolen med rutschbanor var great!

var ledsen för att det regnade :(

mitt inhandlade paraply gjorde promenaden liiite bättre i alla fall

Kalle och den ihärdige klädförsäljaren, "dr. Martin"

väl framme vid Efe så började regnet verkligen ösa ner...

när vi kollade ishockey på kvällen försökte jag dricka en "cider"..
det var äckligt!

käk vid Bistro Campari på kvällen, det var mums!

söta kaniner hade de, även om vi misstänkte att de skulle bli mat :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar