30 mars 2011

worst case scenario

detta, mina kära bloggläsare, är mitt livs tankebanor just nu. åka iväg till Turkiet som planerat den 4.5., och missa massvis med föreläsningar och obligatoriska (*) timmar, samt "årets viktigaste händelse" (men det finns åtm. en liten chans för mig att komplettera istället för att närvara), Kulturtorg? från Vasa, Novella hotell, 495e/pers.
ELLER
åka iväg till Turkiet en vecka senare, dvs. 11.5., vilket Finnmatkat erbjuder kostnadsfritt. då skulle jag missa en instrumentallektion (= en halvtimme gitarr, som jag kan fråga mina kurskamrater vad vi gjorde på) samt rörelsens miniolympiad "man är inte borta pga. nån jäkla resa, då får man gå om nästa år, och då kanske man inte får tillräckligt med studiepoäng för att gå ut på långa praktiken!!!" från Vasa, Fougére hotell, 555e/pers.

vad skulle ni göra? jag håller nämligen på att gå sönder. det är tydligen inte meningen att man ska ha ett liv utanför studierna!

3 kommentarer:

  1. Ta första alternativet om det finns chans att jobba in, en resa är väl nog mera värd med lite mer slit, en en resa som förstör så att man kanske missar en möjlighet om lång praktik och dessutom att man måste gå om nästa år. Kör på de du kan jobba in, årets viktigaste händelse kanske du kan uppleva nästa år?

    SvaraRadera
  2. Tå vi börja skolan sa di åt oss "Du ska inte förstöra studielivet med att studera" :)

    SvaraRadera
  3. ska o prata me lärarna imoron å försöka luska ut vad de tycker är bästa alternativen..
    men ett liv ska man absolut inte ha utanför skolan, int vi BI iaf.. ;)

    SvaraRadera