22 mars 2011

sjuklingen mimmi part 2

jag är fortfarande sjuk. när jag hostar låter det som om jag har rökt i femtio år. igår tänkte jag nästan spy och kvävas när jag inte fick någon luft i en hostattack. det är ganska obehagligt måste jag säga er! och som om det inte räckte med en taggtråds-hals så har jag förstås också blivit snorig. det rinner och stockas och jag känner mig överdrivet tung i huvudet. för en person som inte kan snyta sig kan det tänkas vara extra jobbigt. och nej, jag kan verkligen inte snyta mig, och nej, det är inte något jag bara inbillar mig. hur jag än fräser och trycker så kommer det inget ur min näsa. det ända sättet är att stoppa näsan under rinnande varmt vatten, vänta nån sekund, och sen trycka på en "näsaboro" i gången och hoppas att det släpper lite. det har jag levt med i snart tjugo år!
jag är också väldigt ledsen för att jag inte kan motionera denna vecka, t.ex. får jag nog skippa allt som heter zumba. vilket leder till att jag kommer se ut som en val på beachen om lite över en månad, eftersom jag ändå äter lite gott nu som då, men inte kan träna bort det. greeaat.
jag kunde inte heller cykla till skolan idag, eftersom det inte känns speciellt trevligt efter att jag ansträngt mig, inte ens lite. nämnas bör att vägarna häromkring ser ut som plogfåror, som skrapar under bilen och slänger runt en överallt. dessutom kan inte idioterna i denna stad sanda, så man får vara livrädd när man går.

nu tror jag att jag avreagerat mig på min förskräckliga tillvaro tillräckligt mycket, så nu ska jag snällt skriva ner en skoluppgift vi fick på dagens musiklektion i väntan på att Kalle kommer hem. sen tänker jag vara duktig och diska, fixa makaronilåda, betala räkningar, sy fast märken på halaren, och tvinga Kalle att titta Mumin med mig. om jag mår lite bättre ikväll så sticker jag iväg till skolan på "get together-night" där vi får dricka lite och äta snacksbuffé. dessutom är det tänkt att man ska ha någon slags huvudbonad, så jag har lånat Kalles rosa peruk och hans pappas cowboyhatt. dressed for success!

på juldagen i Årvas, hemma hos Kalle. hade Mange & Jim på besök, pojkarna spelade biljard och drack öl medan jag löste Sudoku. trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar