30 mars 2011

sad situation

vet ni vad, kära bloggläsare. det är inte roligt när ingen kommenterar mina inlägg, för det känns som om jag skriver för ingenting. så nu känns det som om jag snart börjar protestera, om ni inte hjälper mig på traven lite. jag vill inte ha någon känd blogg där jag har 1000 kommentarer i veckan som säger "du är söt", för jag sätter inte upp massor av bilder på mig, och jag tänker absolut inte satsa på massa tävlingar osv. jag skriver bara om min vardag och det som händer omkring mig. kanske är det just därför ingen vill kommentera... i alla fall övergår jag snart till min vanliga dagbok, om det ska vara såhär!

för övrigt så släpade jag iväg min häck till skolan klockan halv nio imorse, i hopp om att vi skulle ha en gästföreläsare från Azerbadjan. tyvärr så var det först imorgon, men rätt intressant föreläsning i "barnkultur" hade vi ändå. diskuterade och rablade upp hurudan en barnträdgårdslärare ska vara och se ut, haha!
sen trampade jag hem en sväng i det soliga vädret, satt här framför datorn och funderade en stund, fixade lite mat, och sen trampade jag tillbaka till skolan, på gitarrlektion. det gick faktiskt ganska bra, förutom att jag nog aldrig kommer få "plockkomp" att låta bra...
när jag kom hem såg jag att Kalle redan hade torkat damm (städdag idag), och började med att damma av mattan i sovrummet. när han kom in från balkongen informerade han om att han redan dammsugit och städat hela lägenheten. jag blev så skamsen att jag började gråta! vilken underbar sambo jag har, ändå. så det ända jag behövde göra när jag kom hem var att diska gårdagens disk, och tvätta spisen.

nu återstår matlagning, sen blir det väl ett varv in mot stan/Prisma för att handla lite födelsedagspresenter inför helgen. jag har sagt det förr, och jag säger det igen: ni vet inte hur gärna jag skulle åka på zumba ikväll!!! jag intalar mig själv att jag är så frisk att jag nog visst skulle orka... men sen när jag kommer stönande upp till 4:e våningen brukar jag tänka om. gaah!
ikväll vet jag inte vad som händer, kanske något trevligt, men antagligen något tråkigt. i alla fall tänker jag börja bygga nytt hus i sims!

på bilden: Fougére hotell där vi nudå kanske ska bo i Alanya. synd att det är på Kleopatra-sidan! inte för något annat, men jag trivs så bra på östra sidan...

2 kommentarer:

  1. Ge int upp bloggin, jag tycker om att läsa va du skriver tå ja int e så närvarand i livi det nameijr, men ja bryr me no om de entå så täför vill ja veta ho e gar fö de :)

    SvaraRadera
  2. nå va kul ti hör att i alla fall ein tycker he e na vits me skrivasi :)

    SvaraRadera