24 mars 2011

jag är aggressiv!

jag är aggressiv för att jag fortfarande är förkyld, men istället för halsen så är det nu min kära näsa som inte vill samarbeta. som jag sagt tidigare är det inte så trevligt när det rinner femtio liter snor och man inte kan snyta sig.
jag är också aggressiv för att det är Pampas nationaldag imorgon och jag antagligen kommer att komma mig till Vasa först runt 5-6 på kvällen, då alla redan är fulla och glada och jag har missat allt som heter feelis.

men mest är jag aggressiv för att medsamma det är något annat än bar asfalt på vägarna så kör folk som om det vore 1 m snö. jag förstår verkligen inte vad det är för vits att köra 60 på Jeppisvägen, när det bara på vissa ställen är lite snö som blåst över vägen? eller någon enstaka isfläck här och där. halå... de som säger att ungdomar är farliga på vägarna borde nog ta en titt på pensionärerna istället! dessutom förstår jag inte vitsen med att hålla just 60 resten av sträckan längs den vägen, men i Sundby gasa upp till 80-90, där det faktiskt är 60!? jag blir galen!!!
som om inte det vore nog med den sträckan, som jag tack och lov inte kör så väldigt många gånger i veckan, så går det inte att åka runt i stan nu heller. jag hatar människor som inte blinkar när de tänker svänga nånstans, och folk som bromsar en meter innan de ska svänga, parkera, etc. jag hatar också det faktum att även om det är hastighetsbegränsning 40 i stan, så kör folk 20!? så att bilen just och just orkar rulla fram... FEL I HUVUUUU! tryck på gasen, för helvete, det är andra som vill fram också! och jag vet jag är en fartdåre, men hellre det än en snigel till trafikfara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar