20 mars 2011

en sjuk historia

på fredag morgon när vi steg upp och skulle sticka iväg till Vuokatti kände jag att jag började få lite halsont. det gick ändå om under dagen, och jag tänkte att det nog inte var så farligt. igår var det dubbelt värre när jag vaknade. på kvällen efter att ha suttit och diskuterat med Cila medans vi tittade på Godzilla när Kalle och Vincent badade bastu kändes det som om jag haft taggtråd i halsen, det rev och slet och tog jättesjukt när jag hostade.
imorse när jag vaknade kändes det ungefär likadant, men det har bara blivit värre under dagens lopp. var på fammos kalas och efter det hade jag knappt någon röst kvar, sen var jag ännu dum och stack iväg cyklandes till stallet. tog det ganska lugnt under ridturen men kände ändå att jag var helt sjuk och slut i kroppen. när jag hade cyklat hem så började tårarna rinna för att det brände så fruktansvärt i bröstet, fick knappt nån luft och det kändes som om jag hade taggtråd ända ner till magen. andades in lite av Katis gamla astmamedicin och gick i bastun + duschen en stund, så nu känns det i alla fall aningen bättre.
men jag fruktar för hur det ska gå att spendera hela dagen i Åbo imorgon, och inte minst hur jag ska kunna agera representativt på Kårfullmäktige. usch och fy, jag behöver ju vila!

1 kommentar: