19 mars 2011

don't feel like saturday

igår var vi i Vuokatti hela dagen, jag och sex andra personer från skolan. vi åkte minibuss och hade det riktigt trevligt hela dagen. Kalle (och nästan alla Yrkes' tvåor samt nästan hela Nykaabi högstadie) var också där, så han åkte tillsammans med oss största delen av dagen. vi käkade på Hesburger, var uppe till Ripa's kuppila på minttukaakao och munk, och sen rände vi bara. otroligt härliga backar och riktigt bra väder. en toppendag, med andra ord!
styrde kosan hemåt, handlade dyra smörgåsar och lite färdkost i form av alkohol. sen gick diskussionerna kring musik största delen av resan. kom hem runt ½11. Kalle och jag satt och lyssnade på musik och funderade tills klockan var runt 1 och jag höll på att somna.

idag steg K upp klockan halv tio (!??!), medan jag snoozade vidare till 11. käkade frukost, packade ihop mina saker, diskade och sen kollade vi nyaste Fringe-avsnitten. gaah vad spännande, och gaah vad störande att det är en vecka tills vi får se nästa...
sen åkte jag iväg hem-hem till Nykaabi. backade ett tårtbotten, käkade mat tillsammans med pappa, Kati och Rasse, och sen fyllde jag tårtbottnen med jordgubbssylt, vaniljkräm och dajm- och vitchokladkross. muuums! tårtan är till fammos födelsedagskalas imorgonkväll.
och på tal om födelsedagskalas så ska jag nu styra kosan söderut, mot Årvas. Kalles faffa fyller också år så dit ska vi klockan 6, kanske bäst för mig att hoppa i duschen och börja göra mig i ordning snart alltså.
ha det så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar