28 mars 2011

bo-boing

det säger bo-boing i min skalle, efter alla dagens aktiviteter. vi har: dansat, sjungit, spelat instrument, lekt snigel, planerat hinderbanor och sagostunder, och sist men inte minst, tuvat. hohho, säger jag bara!
kom mig hem strax efter halv fem, vände ihop lite "restmat" bestående av ris, korv, morot, lök och bacon, i en enda röra. förutom att jag fortfarande inte känner riktigt mycket smak, var det nog helt gott. jag kände i alla fall sojan och chilikryddan jag la i... sen åkte Kalle och jag iväg till Lidl och veckohandlade, och nu har vi kommit oss tillbaka hem. jag har en sjutusans huvudvärk, och själva ansiktet värker också.
nu tänkte jag att jag skulle fortsätta bygga hus i Sims en stund, sen blir det väl Halv åtta hos mej och Harper's Island ikväll. den sistnämnda serien, en miniserie på ca 15 delar, är riktigt bra. minns att jag såg den sommaren 2009 när den sändes på finlands tv. sen dess har jag velat se den igen, och nu gick Kalle med på det och vi har sett några delar. inte bara tidsfödriv, utan riktigt bra grejer, faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar