29 mars 2011

bihåleinflammation

jepp, nu är det konstaterat, svart på vitt: jag har inflammation i min vänstra bihåla. buhuu! var till läkaren halv tolv "i morse", och fick en 10 dagars penicillinkur. usch och fy, jag hatar verkligen mediciner! men bara det blir bättre så, är nog väääldigt trött på att vara sjuk just nu!
jag läste i bipackssedeln och det stod inget om att man inte får dricka alkohol... men jag antar jag gör klokast i att inte dra nån riktig fylla i helgen. vilken tråkig födelsedag det blir i år. tur att jag inte är alkis...
nå, nu ska jag försöka rycka upp mig, och sen för första gången på över en vecka ta cykeln till skolan. hoppas jag får börja röra på mig nu!? zumba får jag väl skippa ännu denna vecka, men nästa vecka, då fasen tänker jag dansa åtminstone 3 dagar, kanske till och med 4. och ja på tal om det.. vi är "lediga" hela nästa vecka, så vad ska jag hitta på?
angående lediga, kan jag informera er om att Kalle och jag hade valt den allra värsta veckan att åka iväg på semester. vi fick nämligen schema igår, och det visade sig att jag missar typ allt! vi har skoldag ½9-½3 nästan alla dagar, och massor med obligatoriska timmar. sen har jag inte berättat det värsta ännu... när vi kommer hem, så är jag ledig i fem dagar!!! snacka om otur...

2 kommentarer:

  1. Skriv mail till Finski och koll om det finns platser så ni kan byt en viko framåt. Åtminstone förr fick man göra he ein gang gratis.

    SvaraRadera
  2. kan man göra he fast man har betala reison? å fast it e gar na flyg ti he hotelli vikon baket?

    SvaraRadera