25 februari 2011

watch over you

nu sitter jag ensam här i heikius house. det är dödstyst, och ensamt. jag borde gå ner och hänga upp tvätten, och sätta igång en ny maskin, men jag stannade liksom här nu. kalle kommer hem från revyn om cirka en halvtimme, och då vet jag inte vad som händer. jag hoppas jag får min vilja igenom och vi tittar en film, istället för att det blir fest här. jag skulle verkligen inte orka just nu.

efter dagens ridtur fick jag tossa på besök mitt i mitt bakande. det blev en trevlig och behövlig pratstund! kom mig till årvas, lekte housewife och sorterade tvätt, plockade i kylskåpet, sorterade post... sen tog jag en underbart skönt dusch, och fixade sen ännu håret en aning. tanken var sen att jag skulle surfa runt lite på nätet, när jag en gång tagit med mig min egen dator. men då funkade ju förstås inte nätverkssladden i kalles rum, fast den alltid brukar göra det. så då tänkte jag att jag tittar OC istället, och förflyttade mig till tv:n. men då hade herrn i huset varit och dragit om sladdar som jag inte förstod mig på där också, så då fick jag skippa det. vilken tur att hans egen dator i alla fall funkar! och nu börjar duudsonit amerikassa och det skulle jag gärna se, men knappast får jag det att funka. så då tänker jag sitta här och vara bitter i en halvtimme och hänga tvätt och lösa sudoku, eller något i den stilen.
jag blir så trött. ibland frågar jag mig själv, om jag är flickvän eller mamma.. ? vilken tur att kärleken övervinner allt!

and when I'm gone;
who will brake your fall?
who will you blame?
who is gonna save you when I'm gone?
and who'll watch over you?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar