21 februari 2011

tattoos


sitter i skolan, vi har matrast men jag skippade maten, eftersom det var lasagnette. faktiskt är jag inte speciellt hungrig heller, så jag antar min kostomläggning fungerar. det känns faktiskt ganska sorgligt att jag inte tänker fortsätta med LCHF, eftersom det verkligen fungerar. men som jag sa tidigare, det är inte riktigt rätt tillfället och läge, känns det som. men vi får se hur jag börjar göra framöver, åtminstone tänker jag minska på kolhydratintaget betydligt!

sitter här och tittar på tatueringsinspiration. fick ju 100€ av kalle till julklapp så jag skulle få göra en ny tatuering, men det har liksom inte blivit av ännu, för att jag inte kunnat bestämma mig vad när hur osv. nu har jag i alla fall beslutat att tatueringen kommer att sitta på sidan av min vad, och den kommer att innehålla orchidéer och en fenixfågel (se nedan). den kommer dessutom att vara i färg.
fick också höra att det kommer vara tatueringsdag på netti nån gång nästa vecka, och då funderade jag ifall jag skulle fixa mig en sjöhäst (se ovan till höger), bakom högra örat, på halsen. intressant att fundera, men synd att jag inte själv kan rita och komponera! får hoppas tatueraren kan fixa det åt mig...
sen har jag också på senaste tiden drömt om att någon gång i framtiden fixa ett japanskt cherryblossom-tree nånstans på ryggen. förrän idag har jag aldrig riktigt fått bild av min idé, men nu har jag hittat en bra riktlinje (se ovan). det ända jag skulle ändra är att det skulle gå från axeln snett ner över ryggen, istället för från svanken.

min phoenix skulle vara något i stil med denna, fast mindre, och i färg.

blommorna skulle se ut endera såhär (+ "rostaggtråd" och blad?)...

... eller såhär, fast mindre (+ eventuellt blad?)

säg gärna vad ni tycker och tänker, snyggt eller styggt??!

3 kommentarer:

  1. oj, e blir nou en rama-satsning snart hör ja!! :D
    ..håxa bara på att mikrobiologi-lärarn vi novia lärt oss att orchidé = testikel, på latin.. hehh :) tänkt bara så att e INT blir na missförstånd å do får intatuera..na annat,än en fin blommo. :)

    //Linn

    SvaraRadera
  2. har jo vänta läng på at ja ska bestäm me va ja vill ha, så ja måst jo slå till no tå ja vejt! :D
    heheh, jaa får hoppas an it missföstår me tå...
    annås, igår tå ja va i stalli spela dem "I shit chips" på radio, raati va ja skratta!!

    SvaraRadera
  3. rätta takter :D
    JA VEEJT!! :D tyckt e va lagom svårt att haldas på vägin tå ja kört bil tå hande låtin kom ;D

    //Linn

    SvaraRadera