23 februari 2011

sportlov!

idag fick vi en trevlig överraskning när vi inledde vår skoldag: imorgon blir det nämligen inga föreläsningar, och vårt sportlov börjar alltså nu! ååh vad skönt att vara ledig ända till tisdag v. 10! fast då ska jag försöka att inte glömma bort hur mycket jobb jag har före det, massor med inlämningsarbeten och kompendier att läsa... jaja, ingen ro, ingen rast!
hade i alla fall bara litteraturseminarie idag, vilket lockade till många intressanta diskussioner om språk och identitet. på matrasten fixade jag och L-M så att vår fastlaskiainen inte förstörs av föreläsningar (vi fick flyttat tisdagens föreläsning till onsdag istället, yee!). åkte iväg (hade kalles vackra vrålåk till skolan, för vi hade nämligen skolfoto idag) till marmaris på matrasten och åt kebab & sallad, mums!
back in school fixade jag, annastina, saana och hanna det sista i vår naturvetenskapspresentation, och sen kopierade vi vad som kändes som tusen sidor papper... gitarrlektion fortsatte vi sen med, vilket inte kanske gick så bra som jag hade väntat mig idag. och eftersom jag har förstört kalles gitarr, vet jag inte hur jag ska kunna öva under lovet heller. sorgligt!

nu sitter jag här och snookar runt och väntar på bättre tider. ska på zumba kl 18:45, men tills dess vet jag inte vad jag ska hitta på. måste väl slänga i mig lite mat så småningom, och sen kanske titta OC eller nåt annat tidsfördriv. vi skulle egentligen behöva storstäda här, men det tänker jag minsann lämna tills imorgon!
och även om jag är helt ledig imorgon tänker jag ändå vara aktiv och studera lite, så det inte blir så stressigt på sportlovet. för när man har lov är det väl ändå tänkt att man ska hinna vila liiite i alla fall?? nåja, får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar