27 februari 2011

söndagkväll


klockan är tio och här sitter jag ensam i Heikius house. Kalle har inte kommit hem från fotbollen ännu, så jag passar på att snooka runt en stund i väntan på honom. satte också igång en tvättmaskin, och försöker ställa mig för att gå i duschen. ibland är det faktiskt ganska jobbigt!
dagens ridtur var faktiskt trevligare än vanligt, eftersom Elli verkade ha lite energi över! men tyvärr så blåste det så hårt, så istället hoppade hon åt sidan för minsta lilla, dvs. jag fick vara på helspänn för att hållas på. suck alltså...
kom mig hem, pappa fixade bindningarna på slalomskidorna, jag gjorde ostmackor i mikro åt mig, och sen skissade jag upp hur nya köket i familjen Heikkiläs hus kunde tänkas se ut. jag skulle gärna se det ritas upp, och se hur duktig jag varit med mått och detaljer, hehehe... vilket också påminner mig om att jag borde fortsätta finslipa på "mitt eget" hus, vilket aldrig verkar bil fulländat, eftersom jag alltid kommer på nya utvägar och får häftiga idéer. tur att det inte är aktuellt med husbygge ännu på några år, så jag hinner samla på mig mer.

klockan är nu 22:03 och Kalle har fortfarande inte kommit hem. inte för att jag saknar honom så värst mycket, vi sågs ju för bara några timmar sen. det är ju nyaste Fringe-avsnittet jag längtar efter! och förstås att poppa en påse popcorn och mysa i soffan, aah. och ja, jag har proppat i mig massor med onödigt skit denna helg, men det var bara för att jag hållit mig från kolhydrater i två veckor. vet inte om jag kommit ihåg att berätta, men jag gick ner över två kilo! så det funkar definitivt. dessutom började jag må väldigt illa när jag återupptog kolhydrat-ätandet, så jag antar det passade min kropp bättre med så lite som möjligt av den gruppen.

nu är klockan 22:06 och jag ger upp! om han inte kommer snart så börjar jag titta Fringe själv... goodnight y'all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar