24 februari 2011

memories

denna dag har jag varit ledig, och gudars vad skönt det var att sova till 11! steg upp, fixade mig, och satt sen vid datorn en stund. skrev klart mitt arbete i religion & etik, så nu har jag det överstökat också, skönt när det inte är så mycket kvar längre.
fixade ihop lite mat åt mig, stekte wookgrönsaker + broiler som jag haft i frysen. sen hoppade jag i ytterkläderna, tog på mig solbrillsen, och traskade iväg till skolan i det vackra vädret. otroligt härligt och uppfriskande! traskade tillbaka hem, och tog mig i nackskinnet och läste igenom ett tråkigt skolpapper. kalle kom hem och så började vi städa, riktigt storstädning på agendan idag! så nu har vi det rent och fint här, och vi kan med gott samvete ta sportlov från vårt lilla hem.

ikväll tänker jag göra LCHF-plättar igen, men denna gång blir det "kesoplättar med kanel & kardemumma". får se då om det är lika gott som kokosplättarna jag fixade förra veckan! annars har jag väl inga stora planer, om tees har tid kommer hon på besök ikväll, det skulle vara trevligt. kalle verkar försöka smida planer för att hitta på något roligt att göra, men tyvärr har jag inget att bidra med... har inte lust för något idag egentligen, fast ändå nog.
blev ganska taggad här när min kära linn hade lagt upp massor med bilder från yrkes-tiden på fejjan. ååh vad saknar den tiden! ärligt talat hade jag glömt bort hur mycket... om det är något jag skulle kunna göra om i mitt liv så är det definitivt de tre åren, de bästa i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar