21 februari 2011

idag idag idag idag

i helgen tittade vi på en någotsånär rolig video gjord av grotesco, där de upprepade "vilken härlig dag det är idag idag idag idag!" i någon slags sång, och nu har det förstås fastnat på hjärnan...
men ja, idag cyklade jag iväg till skolan till halv 11. vi började med genusperspektiv; satt och räknade gubbar och gummor i tidningen, och sen diskuterade vi i mindre grupper. helt intressant! fortsatte sen med pedagogik i ett samhällsperspektiv; jenny & jag kämpade på i 2,5h med uppgiften, herremintid. ni kan ju gissa om vi var bittra efteråt, när vi hade tvingats sitta en timme längre än vad lektionen räckte. tack och lov att det var sista gången!
trampade hem runt halv fyra, väntade på kalle och åt resten av min yoghurt med bär som jag inte orkat i morse. med tanke på att jag inte ätit något annat under dagens lopp var jag förvånansvärt pigg, och kände mig nästan mätt.
när K kom hem åkte vi iväg till lidl för att veckohandla. hemma igen började jag fixa mat, och så käkade vi. hade under vår "handilsreiso" hunnit bli så hungrig att jag var illamående, och blev tvungen att äta en halv morot, två chokladbitar samt dricka ett glas hallonbubbelvatten för att överleva. hehe.
maten var jättesmarrig, jag gjorde "mammas" köttfärsbiffar, kalle fick makaroner till, och själv hade jag fixat "chingchong-grönsaker", dvs. smörstekt paprika, lök, broccoli och morot marinerad i soja och lite chilisås. mmm så gott! jag hade gärna ätit lika mycket till, men det får vänta tills imorgon, tror jag bestämt.

nu ska jag vara flitig studerande och läsa resten av första delen till onsdagens litteraturseminarie, började på igår men orkade inte läsa klart. bara femtusen sidor kvar då... klockan åtta blir det zumba, dit jag tyvärr får åka ensam igen, eftersom ingen vill göra mig sällskap. men lika roligt blir det ändå! efteråt hoppas jag på måndagsmys med gubben, och en film, tillsammans med en hallonsmoothie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar