27 februari 2011

hem-hemma

för tillfället sitter jag hem-hemma i Nykaabi, har fått i mig lite mat, så nu är jag (lite väl) mätt och belåten! steg upp "tidigt", redan halv 12, packade på mig kläderna, pussade gubben hejdå, och åkte iväg från Årvas. har fixat Felicias 7-års tårta, det blev en fyrkantig, gul marsipantårta med godisar på. kalaset är klockan 4, så tills dess tänker jag bara sitta här och lata mig, det behöver jag.
efteråt är det tänkt att jag ska hinna till stallet också, skönt nu när det äntligen blivit lite varmare! men förstås är det klottigt istället... Kalle har fotboll till klockan 10 ungefär, men efter det kanske vi får titta gårdagens Fringe, och nån annan serie.
imorgon styr jag kosan hit mot Nykaabi igen, ska jobba vid fastighetsservice. Kalle ska jobba hemma, så han får sina efterlängtade slantar nån gång. på tisdag blir det Vuokatti hela dagen, ser verkligen framemot att ränna slalom och åka upp till Ripa's kuppila på minttukaakao och munk, mmm... sen blir jag väl så illa tvungen att ta tag i mina femhundratusen skoluppgifter då, usch och fy!

mamma tipsade om att Finnmatkat hade lagt till flyg från Vasa till Alanya i maj, så dagens/morgondagens bekymmer blir att övertala Kalle att det är dags att boka resa, om vi ska komma oss iväg någonstans, någongång. dilemmat lyder: Novella hotellet 4.5. från Vasa, 480€/pers eller 5.5. från Helsingfors, 405€/pers??? egentligen ganska enkelt val, men jag har ju en sambo att fråga också!

sen ännu angående gårdagen, var till Vasa där jag äääntligen hittade en ny väska åt mig, så nu kan jag slänga min gamla som klasskamraterna mobbar mig för. ettpar ballerinatossor inför sommaren fick också följa med, och hela kalaset gick på 24,90€! träffade också Kalles kompis Macke över en kaffe, innan vi styrde kosan tillbaka "hemåt", och fixade franska, lövbiffsrullader och mustapekkasås.
på kvällen fick jag besök av min käraste Linn, och det märktes nog att vi inte hade träffats på länge, för vi pratade non-stop i 3h. senare, när jag snällt låg på soffan i mina mjukisbyxoor och tittade OC, ramlade ett gäng Kimoneser in, en stund före Kalle kom hem. tack och lov för min kära Sofie som räddade min huvudvärks-kväll med trevliga högstadieminnen och annat skoj!
Kalle och jag satt sen ännu och lyssnade på musik och diskuterade när alla andra stuckit. och tro mig, det var inte det allra enklaste att tvinga med honom och sova när jag var redo klockan halv 4...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar