20 februari 2011

hej söndag

klockan är två men jag känner mig fortfarande utmattad. kanske beror det på att jag sovit ca 5 timmar inatt, med avbrott dessutom...
blev lite bastu/ölkväll här i heikius house igårkväll. en hel del folk tittade in, och jag, kalle & mackan var de som lekte bastubadare. eftersom jag var nykter var det tyvärr lite tråkigt, när det dessutom mest var pojkar här. men det gick väl hyfsat bra. i alla fall ända tills de flesta hade åkt och jag ville börja söka mig i säng. klockan var då strax före 3. tyvärr tyckte inte min sambo och hans sista gäst att det var sängdags ännu, så de fortsatte inta pilsner, lyssna på musik och diskutera högljutt.
halv 5, efter att jag fått en liten blund, vaknade jag och insåg att det fortfarande inte hade blivit nån bättring i läget. då "snappade" det helt enkelt för mig, och de följande timmarna fram till halv åtta var väl mer eller mindre hopplösa.

vaknade för cirka en timme sen, huvudet dunkade som om jag hade druckit allt jag hittat igår, men sängen lockade ändå inte längre. så nu sitter jag här och äter dippade morötter och dricker en hallon-blåbärssmoothie.
har en solare i solariet, men efter det tänkte jag fixa lite mat åt kalle och mig, om han vill stiga upp vill säga... eller överhuvudtaget prata med mig. suck, att jag alltid ska ställa till det, när det enda jag vill är att vi ska kunna umgås! nåja...

angående LCHF så har jag börjat tänka om lite, pga. några åsikter som kom fram igår. antar att det kanske inte är världens bästa läge att hålla på just nu, så jag har bestämt mig att jag bara håller på till nästa helg. visst har jag sett resultat, så jag tror definitivt att det är något som passar mig! men när man bor med någon annan så är det inte alltid världens enklaste att passa ihop levnadsvanorna. så jag antar jag kan säga att jag får offra mig denna gång.
däremot tänker jag dra ner på kolhydraterna betydligt, och bli striktare med sötsakerna. och förstås inte dricka lika mycket alkohol som tidigare! det var verkligen skönt att vara nykter igår, believe it or not.

det var väl det jag hade att säga idag, tror jag ska läsa lite skolgrejs nu innan det blir matlagningsdags. ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar