19 februari 2011

haudii saturday!

behöver jag säga det igen, eller förstår ni hur led jag blir att det fortfarande är -20 utomhus, när det är strålande solsken!? GAAAH! nåja, hopperligen blir det några grader varmare till eftermiddagen, så kan jag släpa mig ut på en skön promenad.
steg upp för ca en halvtimme sen, och är redan i full gång! jag har satt igång en tvättmaskin, vikt kläder åt svärmor, och sen fixat frukost åt mig själv. det blev en hallonsmoothie + coctailpinnar med ost, paprika och knackkorv, muums!
på agendan idag står: besök hos kalles mommo, matshopping, träffa sara för att testa några klädesplagg jag kanske ska köpa, ut på date med adde medan kalle är på revy, och sen blir det väl bastukväll har i heikius house i afton. låter som en helt trevlig dag, tycker jag.
min sambo däremot tittade på klockan halv elva och suckade högt, tydligen var det alltför tidigt att stiga upp, och dessutom hade han inget han kunde komma på som fanns på tapeten idag. därför ligger han nu inlindad i täcket och snarkar, medan jag underhåller mig själv, haha sötto!
ikväll tänker jag också tvinga adde med mig till puben, så jag får köpa kebab och sallad, mmm... men tills dess ska jag söka recept på LCHF-pizza, och se ifall det kanske får bli dagens mat. ha en strålande dag allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar