18 februari 2011

goodmorning sunshine

ännu en vacker februaridag, och fortfarande visar termometern minus tusen grader. suck alltså! idag är jag ledig, så jag tog mig friheten att sova ända till klockan halv elva, otroligt skönt. har plockat och grejat lite, börjat packa väskan inför helgen, plockat ögonbrynen, diskat undan lite (så inte min stackars sambo ska behöva stå i flera timmar när han kommer från skolan), och sen fixade jag mat åt mig. idag blev det bacon, halloumi samt sallad; gott men mättande.
satte mig sen ner och läste det sista inför tenten, men tyvärr tror jag inte att det kommer gå speciellt bra för det... det återstår väl att se! mumsade just i mig den överblivna kokosplätten från igår, + grädde och drottningbär. och det var om möjligt ännu godare idag, när plättarna hade kallnat! detdär får nog minsann bli en dessert jag äter varje vecka, mmm...

så småningom ska jag alltså trampa iväg till skolan, skriva så att pennan ryker (och så att jag får godkänt, förstås), sen hem och ta picket och packet, pussas lite med kalle, och så styra kosan söderut. första stopet blir hemma i nykaabi, där jag hade tänkt sticka iväg på en ridtur. antar att det inte blir någon lång en, eftersom det är svinkallt. men elli har stått hela veckan (tror jag?), så hon behöver motionen!
sen blir det att åka vidare till årvas. tossa kommer och hälsar på mig en stund, och sen hoppas jag hinna läsa lite inför litteraturseminariet nästa vecka, innan kalle kommer hem från revyn. sen får vi se vad som händer resten av kvällen, personligen hoppas jag på spelkväll. ha en trevlig helg allihopa!

min söta lilla sofie, på sitt allra bästa och suddigaste humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar