20 februari 2011

30: en annan favoritfilm

och så hade jag klarat hela filmlistan, otroligt!
under denna rubrik kommer jag svara en film som för er läsare kanske känns väldigt otippad, eftersom det inte hör under en genre jag vanligtvis förespråkar. här svarar jag nämligen mannen som kunde tala med hästar.
en relativt gammal film, jag tror jag såg den första gången på ett ridläger vid NURK nån sommar i lågstadiet. det var "kärlek från första ögonkastet" kan man väl säga. en otroligt underbar film, med en fin historia, intressanta intriger, och sen för att inte glömma det allra bästa med filmen (förutom fina hästar...): landskapet!
jag har sagt det från första början, och jag håller fortfarande med; förrän jag dör ska jag definitivt ha besökt montana! otroligt vackert landskap, och ett av hemställena för westernridning dessutom, vilket jag gärna provar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar