1 december 2010

ofattbart

det går verkligen inte in i min hjärna att det redan hunnit bli den första december. jag menar, var det inte nyss nyår? satt jag inte nyss och skrev studenten? fick jag inte nyss min studentmössa och mitt betyg i handen? var inte kalle och jag nyss till turkiet? flyttade vi inte nyss till jakobstad? började jag inte nyss i ny skola? herregud, det är ju sjukt hur fort tiden går... snart är jag färdig barnträdgårdslärare, är gift, har två ungar och ett ståtligt hus, alternativt sitter på ålderdomshem och tänker tillbaka på denhär tiden. puuhh!

nu är det i alla fall en riktigt "vintrig" vinter, kan man ju lugnt säga. uppemot 15 grader på minus, massor med snö, och nästan omöjligt att vistas utomhus utan att halvt frysa av sig någon av kroppsdelarna. konstigt nog finner man sig ändå i det varje år, utan att klaga destomer även om temperaturen sjunker mot 30-strecket. det är konstigt hur mycket man sist och slutligen tål!
jag har börjat längta innerligt till julafton. nog för att jag gjort det ända sedan sommaren tog slut, men i alla fall... underligt nog så har jag inte alls på klart vad jag ska ge för julklappar åt vem, och börjar därför känna mig smått stressad. men som tur är jag helt ledig på fredag, och kan då i lugn och ro sätta mig ner och fundera, alternativt nätshoppa lite.
när det kommer till mina egna önskningar tyckte jag för bara några veckor sen att jag inte alls hade några särskilda "krav", men nu har det nog tillkommit något till listan nästan varje dag. det jag mest och högst önskar mig är nog ändå en didrikson-jacka, även om jag är rätt säker på att det är det ända jag verkligen inte kommer att få. men nåja, drömma kan man ju alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar