13 december 2010

22: something that makes you feel better

alltid när jag och kalle har bråkat, och det känns som värst, brukar jag försöka blicka framåt. jag brukar tänka, att bara vi klarar denhär helgen och alla dess motgångar, känns det bättre när vi får spendera lite quality-time tillsammans.
och när jag är arg på kalles oförstånd gentemot mitt "hat" mot alkohol-överkonsumering brukar jag tänka, att det är bara några år tills han lär sig empati. jag brukar försöka tänka framåt; när vi är färdiga i skolan och har fixat oss en bra grund att stå på kan vi skaffa familj och allt detdär, som jag så innerligt längtar efter.
samtidigt brukar jag också trösta mig själv med att jag själv också utvecklas och lär mig hela tiden, att det som gör mig arg nu kanske har "lossnat" tills nästa gång. det brukar också vara ett bra sätt att vända på slanten när det riktigt krisar till sig.
det brukar också kännas bättre när jag vänder ilskan bort från mig själv, men eftersom det varken är snällt eller speciellt omtänksamt, antar jag att jag borde sluta upp med det.
kort och gott, när allt känns lönlöst och omöjligt brukar jag prata eller skriva av mig, och blicka framåt. för det kan ju bara bli bättre! visst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar