4 december 2010

20: this month

eftersom det är december, årets sista månad, är det naturligt att det är mycket på gång, i alla fall för mig.
i skolan har vi faktiskt haft det ganska lugnt på senaste tiden, och nu före jullovet är det nästan löjligt hur lite föreläsningar vi har. vi får jullov efter den 15.12., och tills dess kommer jag att spendera 5x90min på skolbänken. löjligt lite, tycker jag, men skönt, tillika.
även om jag varit lite sentänd med julklapparna i år, känner jag mig ändå inte riktigt stressad. för tillfället sitter jag och skriver upp en lista på vad som ska ges åt vem, vad jag ska handla i tuuri nästa helg, och så vidare. och kan ni tänka er, det går faktiskt riktigt bra! det ser nästan ut som om det inte kommer att bli en rekorddyr jul trots allts.

julfester ska vi ju förstås också hinna springa på. det börjar med skolans julfest nu på tisdag. dagen efter har vi julsitz, så det kommer ju också bli väldigt fartfyllt och roligt, antar jag. på fredag styr vi kosan mot vasa för att se FKF:s årliga julshow. åtminstone ifjol var det väldigt mysigt. på lördag blir det hällnäs-lokalen i all sin ära då NNSB ordnar julfest. det tror jag kommer bli en riktig höjdare! eller i alla fall är mina förväntningar upp i taket, när jag såg i vilket skick svärföräldrarna var ifjol när de kom hem. sen borde julfesterna vara avklarade...

jullovet kommer som sagt officiellt emot den 16, och sen är jag (hallelujah!) ledig till den 10. januari. skööönt! även om det nog innefattar en del inlämningsarbeten osv...
nu på måndag när det är självständighetsdag kommer jag traditionsenligt att åka hem till nykarleby och baka pepparkakor tillsammans med mamma och moster. degen är förstås godast!
på julafton kommer vi i år att spendera dagen hos kalles, och kvällen hemma hos mig. så lyder i alla fall planen. på juldagen fyller kusin heidi, så då blir det att styra kosan tillbaka till jeppis. på jul annandag är det enligt tradition julmiddag hos mommo & moffa, men får se hur det blir med det i år.
nyårsafton är något som jag väntar på en hel del, även om jag inte är riktigt är säker på hur det kommer spenderas. denna månad kommer i alla fall att vara full av händelser, och jag väntar med spänning på vad julgubben har med sig åt mig i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar