26 augusti 2010

starts with goodbye

I guess it's gonna have to hurt,
I guess I'm gonna have to cry,
And let go of some things I've loved,
To get to the other side,
I guess it's gonna break meKursiv down,
Like falling when you try to fly,
It's sad, but sometimes moving on with the rest of your life,
Starts with goodbye

och det beskriver precis allt.
det beskriver hur det kändes att stiga in genom dörrarna till BI idag; massor med folk, men inte ett enda leende. inte någon som ivrigt hälsade och berättade hur helgen varit, ingen som muntrade upp den nervösa stämningen och ångesten med ett skratt.
det beskriver hur det var att sitta och flumma igenom planen för vad vår utbildning innehåller, komma på något dumt men sen inte ha någon att viska det åt och fnittra med.
det beskriver känslan när jag cyklade förbi yrkes och inte ens märkte att det regnade och var isande kallt för att min längtan var så stark.
det beskriver varför jag inte kunde titta kalle i ögonen och le som jag brukar, för jag kan inte ljuga att jag mår bra, när jag inte gör det.

nu ska ni inte tro, att jag inte trivs i min nya skola, absolut inte! det är roligt med nya ansikten, nya utmaningar. allt verkar intressant, och jag är nästan hundra procent säker på att dessa tre år kommer att bli precis så givande och roliga som jag tidigare hade väntat mig. läroplanen verkade innehålla massor med saker som fick det att brinna i mina ögon, fick kreativiteten att stiga till ytan.
men ändå. det är ju något som fattas, det allra viktigaste. detdär välkända, leende ansiktet. den enda personen här i världen som kan läsa av hela mig med en endaste blick.
ibland är det bara ett hejdå som behövs för att börja på nytt, för att vända blad. men ibland är det också det som är allra svårast.
när man så gärna vill gå vidare, men det finns en liten bit som rubbar allt. den lilla biten kallas evig vänskap, och är något som gräver djupt i mig att sätta på hyllan.

1 kommentar:

  1. ett stort <3 ti dejj :)
    // "my fingers are history"

    SvaraRadera