27 augusti 2010

remake

japp, nu har det hänt. nu har min blogg, efter ett års väntan, äntligen fått ett nytt utseende. inte för att jag vet om det är inspirerande, nytänkande eller ens bättre än den förra, men jag hoppas det. trots allt är det ju inte utseendet, utan innehållet, som är det viktiga.

min andra skoldag var mycket bra, precis som min första. vi fick ännu mer information, och sen delades vi in i grupper. och det må jag säga, att inte var alldeles enkelt. föreställ er: ni sätts i ett rum med sex okända personer och tvingas arbeta som ett team, komma på en gemensam presentation som handlar om er själva. vad berättar man åt någon som inte alls känner en? och hur presenterar man hela gruppen inför resten av klassen, när man knappt vet vad den andra heter? nåja, utmaningar behöver väl alla!
slutade redan klockan halv tolv, och efter det har kalle och jag fixat och grejat lite här i lägenheten. vi var igen och handlade lite smått och gott; fler skruvar så vi fick upp de sista kökshandtagen, en sprayflaska så jag äntligen fick tvättat wc-stolen, och sen förstås lite raketer tills imorgon.
angående helgen så blir det igen en omöjlig helg med alltför mycket alkohol som inte alls är bra för my new and improved life. som vanligt får jag låta det vänta en stund, för inte hinner jag dansa zumba idag heller.
ikväll styr vi i alla fall kosan till socklot för att fira ida och jessicas 38-årsdag. det blir trevligt, I think. imorgon riggas sen tempot upp en aning när vi hoppeligen kommer oss ut till bambaviitchin, där det blir kräftskiva och råkenråll åål najtt lång.
om det är någon som vill hitta på något actionspäckat på söndag, hör inte av er till mig, jag ska vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar