8 augusti 2010

rainbow eyes

imorse vaknade jag av att det åskade och regnade så sjutusans. huvudet värkte, världen snurrade, jag hade ingen som höll om mig när jag var rädd, och klockan var alltför lite. när jag äntligen kom mig på benen och hade skurat golvet ett x-antal gånger samt rotat igenom kylskåpet utan att finna något ätbart, tog jag saken i egna händer och tillredde en god korv-ris-grönsaker-gryta åt mig.
jag hoppade i kalles bil och stack iväg till jeppis, hem. för tillfället ser stället ut som ett katastrofområde och jag börjar innerligt tvivla på att vi nånsin, i alla fall under denna månad, kommer att flytta in.
hela dagen har jag diggat rainbow, ratt, sonata arctica och def leppard. jag har sjungit och pratat för mig själv medans jag målat. och det blev nästan färdigt, bara några dumma, omöjliga knopphandtag väntar på att bli lackade.
mamma var också snäll och gjorde mig sällskap några timmar. och vilket sällskap som städade ur köksskåpen... hah!
på kvällen utmanade jag de svarta molnen och hoppade på cykeln till stallet. även om det alltid brukar börja regna när jag inte tar regnrocken med på ridturen, så hade vi faktiskt tur idag, elli och jag. vi höll oss både torra och glada! back home lekte jag plättmaster och förgyllde mammas sista semesterdag.

nu har jag badat bastu och sen ännu misslyckats med att ladda ner en film jag hade velat se, så tror det får bli lite läsning istället. imorgon har jag sovmorgon, och sen är det bara 3 eller 4 dagar kvar i jobbet. wohhoo, sommarlovet närmar sig! hela 1½ vecka ledigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar