11 augusti 2010

ooh helga sommarlov

klockan är 22:02 det är onsdagen den 11. augusti 2010, och jag har äntligen fått sommarlov! det var minsann på tiden det.
nu har jag bestämt mig för att dra ner på hastigheten lite, sakta men säkert stanna mitt ekorrhjul. det har verkligen gått på högvarv på senaste tiden. så nu ska jag i lugn och ro packa ner resterande saker i flyttlådor, se till att det sista i sovrummet blir målat, vänta på tapetsering, städa det sista, plocka upp och montera nya möbler... som ni kanske förstår vet jag inte vad ordet avslappning betyder.
imorgon ska jag spendera min första riktiga lediga dag med att måla det sista, tvätta fönster och ha en liten presenterings-date med josse. på kvällen åker vi iväg till vasa för att ta del av konstens natt, något helt nytt för mig. med bra tur är det jag som hinkar i mig kultalonkero medan kalle kör. det, mina kära läsare, skulle vara ett nytt fenomen!
lördag styr vi sen kosan mot kemora, där det blir varmans för hela slanten. och jag hoppas innerligt att det inte regnar, för då kan det nog bli en och annan ambulansresa för min del. i värsta fall alltså. på kvällen blir det sen uffe & camillas inflyttningsfest, vilket inte i första hand heller förknippas med lugn och ro. på söndag vill jag flytta, men det kan jag nog bara drömma om i dagsläget...
nej vet ni, det är helt förskräckligt att ha en hel hop med saker att göra, men inget schema att följa! tack gud att skolan börjar om två veckor, då jävlar blir det ordning och reda på mitt liv igen.

3 kommentarer:

  1. E ska faktiskt var skönt me ordning o reda. Fast du ska int fövänt de så myki ordning å reda på BI dende fösta vikona. ;) Elo najngang.. haha! :D Nä, he var no bra! :)

    SvaraRadera
  2. ja tycker åm rutiner, fast ja it alltjämt våg erkänn e.. ska no bli bra me liti vardag!
    haha, ere så? ja som it alls tycker åm tå it folk har koll på va som e pågang.. nåja, kanski e var bra entå :)

    SvaraRadera
  3. Ja e å ejn sån päsåon som jän vill ha rutiner å vill vet va som händer når. Men om man e så så gar e nåo bra ti studer på BI. :) Klarar ja e, klarar to e. :)

    SvaraRadera