19 april 2010

yellow

- coldplay

på lördagen dansades det loss på kristallen för allt vad pengarna och skicket tillät. jag hade många kavaljerer, ena vingligare och värre än den andra. men jag var väl knappast mycket bättre själv. hemresan förvirrade åtminstone mig, eftersom mysteriet med turturduvorna i bilen till vänster fortsättningsvis hålls i skymundan. mysteriet i KFB!
som på en vanlig söndag har kalle och jag sovit alltför lite, pratat alltför mycket, haft krapula, käkat mat och sen haft movieday med varsin godispåse. utmärkt för min diet, indeed.
idag var den sista riktiga skoldagen i yrkes. mycket sorgligt, men också väldigt skönt! vi presenterade lärdomsproven, och mina gräddiga ord smälte som smör i solen. nästan. sen fick vi äntligen också utrett allt med klasskassan, och jag kommer alltså imorgon att få 53€ att shoppa för. att pappa hade skänkt mig 150€ till "skor eller något" var inte heller helt fel.
så nu har jag gladeligen packat ihop mina alltför många grejor i en stor fet jävla väska, och väntar med spänning på morgondagen.
imorgon är alltså dagen då kond3 åker iväg på studieresa till stockholm i 3 dagar. det ska bli både spännande och nervpåtagande. att lärarna hotar med "inget avgångsbetyg" om man dricker mer än en öl till maten är dock inget jag oroar mig för. koskenkorva lime är ju absolut inte öl! och dessutom funkar det om man beställer in flatliners istället. hoppas bara att jag inte blir åksjuk.
mer om resan på fredag, eller när jag nu än kommer ha tid. nu ska jag slappna av mina trötta ben och nerver med ett snabbt zumba-pass. hade tänkt dra med mig bejbe i bastun ikväll, men eftersom han aldrig verkar vilja förgylla med sin närvaro får jag väl helt enkelt strunta i den planen också. sablar.

have a lovely... week!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar