17 april 2010

takatalvi

detta har hänt:
kalle har ridit på elli, och överlevt. konstateras kunde dock, att det inte alltid är som det ser ut, både när det kommer till hastigheter och vare sig man är allergisk för pollen eller självaste pållen.
årets konditor har också varit och farit, och det känns mycket skönt och lättande nu när allt är över. jag var nöjd med nästan allt jag hade gjort, fick bra (men förstås också dålig) kritik av domarna, och landade emellan "de i mitten och de bästa". inte illa, inte illa.
jag har också utsatt mig själv för att stå i ett råkallt garage i tre timmar och nästan frysa ihjäl bara för att titta på när "brake-clinic" killarna var otekniska. allt för att göra kalle nöjd! eller eventuellt som sällskap eller körcoach.
det som inte har hänt, är att jag fortfarande inte har kommit mig upp för den jävla backen vid lavan. inte för att jag har försökt heller, men i alla fall. på tal om lavan, så spenderades största delen av vår fredagskväll där, i trevligt, humorisktiskt, dock lite väl sjukt, sällskap. det blev diktning, dunka-dunka och discolights, samt mobbning på hög nivå. vilken tur att det inte var jag som var den mest utsatte, utan turturduvorna i bilen till vänster.

ikväll ska kalle och jag, och eventuellt några andra trevliga grabbar, sticka iväg till staden J för att dansa loss i kristallen. inte för musikens skull, hujedamej, utan för att visa hur professionella dansare vi är. ungdomar kan också! vänta bara alla gamla gubbar som försöker knuffa undan mig, om inte med sneda höfter så med arga blickar, mig får ni inte att vika undan så lätt! sådeså.
på tal om musik måste jag bekänna att jag håller på att böja mig för något jag sa att jag aldrig skulle rikta mina öron till; mötley crüe. och nej, jag kommer fortsättningsvis aldrig tycka att de är bästa och häftigaste bandet i världshistorien (kalle!!), men jag kanske kan överväga att musiken är lite högre i rang än jag först lät mig själv tycka. faaaan också.
sen är jag också förbryllad över den jävla askan som kommer från island, som ställer till det för en och annan flygresenär. jag hoppas innerligt att allt har lagt sig tills vi hoppar på planet till turkiet den 15 juni. annars ska nog vulkanen få se på andra bullar!
bäst att jag tystnar nu, och går och övar på lite dansmoves istället. annars kan det hända att ni, mina kära läsare, får läsa något ni inte alls hade ställt in er på. have a lovely night!

PS. jag glömde att berätta om rubriken, men tittar ni ut genom fönstret förstår ni nog vad jag menar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar