12 april 2010

story of my life

You took it for granted 'till it came undone
never thought you'd loose so much so young
The tears on your pillow tell more than the tale
gotta get some wind beneath your sail
Cause in time you'll see it's one more memory
once your heart breaks free

Lady's gonna learn to fly now, gonna find the strength to try now
gonna wave the past goodbye now, gonna learn 'bout love
Lady's gonna stop her cryin', rise above the sigh she's sighing
gonna find the life she's hidin', gonna learn 'bout love

So pick up the pieces, start over again
let out your feelings, don't pretend
And don't stop to wonder 'bout songs you ain't sung
cause the best is yet to come
There's no ghost to flee, no -one else to be
so let your dreams run free

annat jag gjort idag förutom kommit på att den sången är tips åt mig i ett nötskal:
suttit på med linn ti jeppis diskuterandes sommarringar, helgens bravader och andra trevliga kommande händelser. suttit på hem med linn diskuterandes olika alternativ till vettiga lösningar angående mystiska bilder som härstammar från en ännu okänd kväll.
haft praktik hela dagen lång och försökt vara flitig och allvarlig inför torsdagen. jag fick tillverkat alla mina mousse-produkter och var faktiskt riktigt nöjd. när jag sen inte hade mer att göra så ställde jag mig och nynnade i disken istället för att producera fler nödvändiga saker.
har gjort dagens goda gärning i och med städ-måndag vid affärsverket. och även om det var smutsigt som tusan och jag inte hade speciellt många att prata med så fixade det sig på kortare tid än väntat.
hemma väntade mamma med sina ilskor och aggressioner, och jag blev förbannad. följande mening kommer jag automatiskt att censurera så ni slipper höra på eländet.
det dåliga humöret räddades genom att ta på solbrillorna, ridbrallorna och hoppa på cykeln den låååånga vägen till stallet. jag har nu insett att med vinterringar eller ej, så tar det inte längre än 5 minuter. otroligt korkat att jag ens funderade på att ta bilen, det tar ju 10 minuter! elli och jag var alltså ute på en riktig rallytur i leran längs byavägara. jag sjöng "där gullvivan blommar", "anthem" och andra trevliga sånger som inte riktigt lät som de skulle pga allt skumpande uppe på hästryggen. det var i alla fall en mycket trevlig och givande ridtur, och jag cyklade sen glatt hem med solen i ögonen.
dansade zumba 40 minuter, mest för att intala mig själv att jag orkar och kan och jag kommer att vara i form den stora dagen 28.maj. hah!
har också lekt klippa & klistra, eller ja, i alla fall försökt... tillverkning av kort tills torsdag stod på schemat. check, även om det inte blev riktigt så suveränt som jag hade tänkt mig.
och nu tänker jag gå och lägga mig för jag tittar i kors och har lyssnat på samma sång i 1h. inte bra, inte bra. dessutom är jag dödstrött och borde antagligen vila upp mig så jag orkar koncentrera mig imorgon när vi har en gästdomare på plats för att bedöma våra småbröd.
god be with me! och med kalle, som hoppeligen får en papperslapp i handen som talar om att han får köra bil efter imorgon. sure hope so!
go'natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar