26 april 2010

nostalgi

eftersom jag känner mig som en väldigt oaktiv och dålig bloggerska just nu är det min plikt och skyldighet att dela med mig av dagens och speciellt helgens händelser åt er. det kan ju faktiskt finnas någon som vill veta! dock tvivlar jag hårt på det.

fredag när jag hade fått min mage någotsånär i skick med en smörgås, städat bort mina bekymmer, duschat och gjort mig i alla fall lite representativ, tog jag picket och packet och stack iväg till käraste årvas.
det känns nästan lite dumt att jag älskar det stället mer än mitt hem. så det är väl bara att konstatera, att hur jag än vrider och vänder på mitt liv är det ändå i den byn jag kommer att hamna, på ett vis eller annat. och bra är väl det!
kalle och jag hade några timmar av shannshajn i lyckoruset av att få träffas igen. tydligen är 3 dagar alltför lång tid utan varandras sällskap! jag fick romantisk lunch och vi tittade på alter bridge-konsert samt var ute och svängde på byn ett varv.
efter några komplikationer fortsatte sen kvällen i sällskap av bennyboy, och vi hamnade vid den nyöppnade puben nixons. där var det hålligång och jag var nästan lite ledsen över att vara chaufför. men observera nästan, eftersom det fortfarande vred sig i magen vid tanken på att dricka alkohol. kvällen avslutades också relativt tidigt, runt 2, och jag var nöjd och glad för det.

på lördag var vi nästan lika oaktiva som vi brukar vara på söndagar. det måste ha varit på grund av kalles ständiga alkoholkoma och mitt "dagen efter- dagen efter- dagen efter" tillstånd. usch.
i alla fall så satt vi mest och stirrade vid datorn, åt lite mat, lyssnade på musik och halvsov. några trevliga diskussioner och sladdturer på byn hann vi också med. vi var till och med kulturella och tittade på när småttingarna spelade fotboll. det blåste lite mycket för min smak bara, och jag käkade en glass istället. klassiskt drag!
dessutom lärde jag mig nästan att spela gitarr. om det räknas att lyckas 2/20 gånger med smoke on the waters intro, vill säga. tänkte väl det också.
kvällen fortsatte sen återigen i chaufförandet tecken. kalle och jag började med att våldsgästa jims hemmakalasligheter i kimonesbyn. där var det dålig musik och trevliga funderingar på agendan. tack och lov så hade conny en räddande telefonladdare så att vi kunde fortsätta kvällen runt 10. plockade upp putt och benny i orvas, och sen drog vi iväg, intryckta i min lilla nissipissi, till jeppisstaden.
det var stadshotellet som var kvällens slutdestination, och dit kom vi oss utan större problem. taklax tennessee spelade vackra toner, eller i alla fall i början av kvällen, och vi satt glatt och diggade med. även om jag bara fick så lov att bli bjuden på en lonkero och ett glas vatten, var jag ganska nöjd ändå. runt ½3-tiden hade jag fått nog av kalles förskräckliga dancemoves, och vi styrde kosan hemåt. det gick bra i diskussionernas och den fantastiska musikens tecken. tills putt bröt glädjen och spydde ner mitt baksäte. tack så mycket, dit for mitt goda humör.
att vi sen dessutom blev tvungna att bege oss till prästgården när jag var sur, trött och tvär och kalle uppförde sig som en ignorant skitstövel, gjorde inte saker och ting bättre.

söndag gjorde vi inget särskillt, kalle sov alltför länge och jag fick därför chansen att både ladda upp bilder från klassresan samt skriva lite blogg. något nyttigt kan man ju göra istället för att ligga och stirra i taket, right!? sen blev det "frukost" och som söndagar hör till, maximalt med slöande. senare på eftermiddagen när vi hade fått lite mer spritt i benen drog vi till putts för att få en gratis bilstädning. det var uppskattat. det vackra vädret satte sprätt i benen och vi fortsatte till abc för att käka varsin glass. det slutade dock med att vi handlade en glasslåda och käkade 3... på var.
jag stack hemåt alltför sent igen, runt ½7, och fick bara snabbt slänga i mig lite ätbart, hoppa i kläderna och trampa iväg till stallet. elli och jag red ett svettigt dressyrpass som i alla fall fick min motivation och mitt humör att skjuta i höjderna. back home blev det ett efterlängtat zumba "sculpt&tone"-pass och sen bastu för att tvätta bort alla resebaciller. aaah.

idag var första dagen på resten av mitt liv. eller så var det helt enkelt så att vi hade första dagen lia på skolan, jag, linn, therese och soffi. jobbade från 7 till 2; började med morgongräddning och trevligt skvaller, frukost (hjääälp, låt mig inte äta fler smörgåsar!) och sen blev jag tvungen att slava i café framtill maten. det var egentligen helt okej. i alla fall mer okej än att pikera lilleskutt på marsipan. det sög verkligen... kaninballar! ursäkta språket.
back home hann jag sitta och slöa framför datorn en liten stund innan jag drog vidare till stallet. vädret var otroligt och jag hade väldigt gärna tagit ut elli på en långtur. tyvärr tyckte inte frökens ben riktigt lika, och det blev en lite lugnare tur istället.
hem och slänga i mig en smörgås (jag vet...) och drog sen vidare in till staden för att leka räddaren i nöden för min gudmor. vaktade ungarna = de söta småkusinerna så länge hon var borta. vi tittade på bamse, lekte lite grann, och sen hann jag också ta en liten powernap. det var inte riktigt meningen, utan det lixom bara hände. sorry.
för att inte verka oaktiv på något sätt stack jag sen ännu vidare till affärsverket för att göra dagens goda gärning och städa väldigt noggrant och ingående. i alla fall nästan. hemma igen så dansade jag 40 minuter zumba, och det behövdes verkligen! jag får nog ta och sätta igång på fullspeed med träningen igen om jag ska komma i form till avslutningen. nåja, kanske det hjälper en aning att maj månad ska vara "gottafri" för min del. eller åtminstone hade jag tänkt det så...
ikväll fick jag dessutom ett trevligt samtal från en gammal klasskamrat från lågstadiet. det var nostalgi och minnen på hög nivå! otroligt fascinerande hur mycket vi människor ändrar på så kort tid. härligt med reunions!

nu har jag återigen suttit här och babblat alltför länge och alltför långt, även om jag istället borde gå och lägga mig så jag orkar upp tidigt imorgon igen. vi försöker med det, nästa gång! go'natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar