14 april 2010

ja orkar inte mer

... vill inte vara kvar, så vilken tur att dé é bara en da kvar!
för jag har kämpat hårt, å tiden går för.. fåårt
ääh

vad jag egentligen försöker säga att jag står på gränsen till att ge min kropp en fysisk chock. fulla skoldagar där det springs på hela tiden, och sen brutala träningspass. för att förenkla detta ännumer kan jag lägga det svart på vitt: det har varit en jobbig vecka i skolan, och jag har varit otroligt aktiv hemma också!
exempelvis har jag och anna varit ute på en 20km:s cykeltur, vilket för min del följdes av ett zumba-pass. ibland undrar jag hur jag orkar med mig själv och mina ambitions-perioder.
som sagt så är lidandet i skolan äntligen slut efter imorgon, thank god! då är det dags att ställa ut alla produkter vi tillverkat, dags att visa vad vi har lärt oss dessa tre år, dags att avsluta med håkans favoritmoment: årets konditor. så mycket kan jag säga, att jag vinner inte. och det är inte bara för att ni ska tycka synd om mig och säga, att "klart du gör!". nä, visst tror jag på mig själv och är otroligt nöjd med det jag har åstadkommit -herregud, när jag började i skolan trodde jag inte ens att jag skulle lyckas tillverka en vetesemla utan att det skulle gå åt skogen... tänk så mycket man utvecklas!- men det är nog bara så, att mina chanser som konditor slopas nog under mattan både av mina baking-skills samt mina överambitiösa klasskamrater.
annat intressant på tapeten just nu är att kalle har fått körkort! så nu väntas många sköna morgontupplurar i framsätet för min del. och inte allra minst många icke-chaufförande helger. hah!
sen har jag också fått sommarringar på min käraste nissipissi. men det var väl ingen direkt intresserad av. ett H&M-paket anlände också idag, vilket medförde några halvpinsamma situationer vid posten. och kan ni tänka er, att jag hade styrkan att skicka tillbaka något som jag inte var hundra procent nöjd med! jag! några (host) euro fattigare blev jag nog ändå. suck.

men nu tänker jag dansa zumba innan jag somnar på stället och skriver hit ännumer strunt. adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar