11 april 2010

a harsh weekend

för att inte överdriva alltför mycket och inte skriva alltför långt får jag väl återigen summera helgen i korta drag... vilken tur för er!
fredagen började med att jag stack till årvas runt ½8, för att sen få sitta i kalles garage och titta på rinnande olja, envisa bildelar och smutsiga killar. awesoome! jag började redan tappa humöret och definitivt hoppet att kvällen skulle bli till något över huvudtaget. men det fixas med lite 2½ men och en cider!
när kalle gjort sig i ordning och vi hade allt på klart plockade herr used-to-be-kalas-åkers upp oss med andreas och hans bil. vi hämtade sen komsi och stack burkandes iväg till vasa. krogkvällen började vid o'malleys med gratisdrinkar, feelismusik och trevliga funderingar. om jag och komsi hade haft en tävling vem som drack upp marianne-drinken snabbare, hade jag definitivt vunnit. det värsta är att ingen hade ens hunnit ta fram ett tidtagarur innan glaset var tomt. oops!
vi fick sällskap av mange och fonsi, och drog så småningom vidare till ollis. kön var kort och stället var lagom befolkat, trrtrrtrr spelade bra och jag hittade till och med några bekanta ansikten. ett lyckat första besök för min del, alltså!
jag blev återigen bjuden på drinkar och insåg på hemresan att jag inte hade haskat mer än 19€ men var ändå full som en kastrull. mot slutet av kvällen blev jag dock lite väl trött, vilket slutade med att jag blev utkastad. tydligen var det ändå 15min till valomerkki, alltså gjorde det egentligen inte så mycket. men försök säga det åt mig klockan 3 på morgonen med värkande fötter, en överdrivet full kalle och komsi som lekte dr phil. hemresan är ett mysterium, inte bara för mig!

lördagen kändes nästan som en söndag, eftersom vi sov bort halva dagen, och tog det lugnt resten. trissade runt på byn en stund och räddade små moppekillar från det eviga tractorcruisandet, samt lekte räddare i nöden och hjälpte till med hjulbyte inför bogsering.
efter några om och men angående vad som skulle hända och vem som skulle vart fortsatte sen kvällen för min och kalles del med en väska alkoholhaltiga drycker. det var en trevlig lördagspromenad vi gjorde påväg till mackans, kanske vi borde börja syssla med sånt varje helg! eller inte. hos mackan blev det diskussioner och musik, mange joinade senare också.
sen fortsatte vi till prästgården, där det blev legendariskt kalas runt köksbordet. mycket trevligt sällskap, bra musik och trevliga funderingar! jag blev som vanligt inte tillräckligt full, mendet blev däremot kalle, som slocknade på soffan klockan ½4. jag försökte innerligt få liv i honom, men det var lättare sagt än gjort! 1½h, många bilder och filmningar och en utspilld cider senare, fick jag dock honom på benen, och vi traskade den långa vägen hem. fartrekord gjorde vi, oskämtat!

idag, söndag, har det inte heller hänt speciellt mycket. det har varit en hård helg, alltså har vi mest legat och slöat och funderat. ett avsnitt the pacific har vi hunnit se, ätit lite mat, men sen inget mer vettigt. jag var lite sur eftersom det var en viss herreman som försökte spy ner hela sängen igen. tack och lov fattade han själv att hålla munnen stängd och istället snarka vidare på golvet, tills magen lugnat ner sig. gotta love those nights!
kom hem alltför sent, snabbade mig och stack till stallet. elli och jag var ute på en trevlig tur i kvällssolen, jag fick verkligen vårkänslor i kroppen! hemma igen dansade jag ett snabbt pass zumba, badade bastu, och bänkade mig sen här.

nu har jag suttit här alltför många timmar när jag egentligen kunde ha planerat inför kommande vecka. det är nu det sista allvaret börjar i skolan! wish me luck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar