5 april 2010

happy birthday to me

ja eftersom det är min födelsedag idag får jag väl så lov att börja med att berätta hur min dag varit och vad jag gjort innan jag sätter igång med den långa påskhelgens bravader. håll i er!
min älskade kalle "väckte" mig med smörgåsar och oboy samt present i sängen i morse, det uppskattades innerligt.
back home efter 4 dagar i oravais (jag hade nog väldigt gärna stannat ännu längre) fick jag äran att hjälpa till med min egen födelsedagstårta, öppna presenter som faktist var mycket behövda, samt göra mig i ordning för middag/kalas hos mommo & moffa. och där var det minnsann full rulle, även om heidi inte var på plats! vi åt supergod mat, mumsiga tårtor, och dessutom spelade jag afrikas stjärna med mina kusiner.
hemma igen bänkade jag mig framför datorn i alltför många timmar, för att sedan sticka iväg till stallet, och ut på en lugn ridtur med elli. jag borde ha cyklat, så putig som min mage var efter helgens alla godsaker. sen har jag också dansat 40 minuter zumba för att bota just det problemet, samt badat bastu och undvikit smörgåsar. way to go hemgjord, kall kebabpizza! hrmf.

för att summera min påskhelg överdrivet kort får ni följa upp eventuella detaljer på bdb istället. lite svenne-aktigt, jag vet. men oskämtat så finns det nog ingen som orkar läsa hela jäkla historien här, det kan jag nästan slå vad om.
i fredast stack jag då iväg till oravais alltför sent på kvällen och med alltför många om och men och tankar i bakhuvudet. kalle var ute på öl och jag fick plocka upp honom för en liten pratstund. den lilla pratstunden urartade en aning och pågick i två timmar. men efteråt kändes det i alla fall mycket bättre och jag fick på klart vad jag borde och inte borde göra. något i hästväg var det ändå inte, som tur. kvällen fortsatte sen hos benny & jenny, där det blev massor med bra musik toppat med trevligt sällskap och roliga funderingar. även om jag fick (försöka!) föra hem mange i en timmes tid och sen ännu vila på soffan med musiken på maxvolym nästan lika länge, hade jag krafter kvar att släpa hem kalle. klockan var då runt 5 på morgonen.

lördagen började ganska lugnt med att sova bort halva dagen och slöa framför tv:n, med mera. dessutom handlade vi inför kvällen utan plussakort, en mycket dålig idé, samt spanade in kalles (nya) bil. sen går det också att försöka dölja att man är nervös för andra, men inte för mig! I can see through the bullshit, you know. kvällen började sen med kändisbesök i jutas i form av kaffebjudning, "horohoro"-figuren samt hannah montana the movie, och fortsatte med spelning i stjärnhallen. jag hade sällskap av de evigt trogna mange och einar, som snällt satt och diggade för sig medan jag agerade filmare. även om bandkillarna själva inte var nöjda, så var jag mycket stolt. minst!
vi fortsatte sen vidare till käraste oravais, och utmanade ödet genom att "sticka oss in" vid hällnäs lokalen. det slutade med att vi stannade där alltför länge, fick alltför sjuka öron av allt skrik, och drack lagom mycket i ganska så trevligt sällskap.
för att inte stämpla oss som alltför ungdomliga stack vi till årvasgården efter att ha skjutsat hem einar. där var det inte speciellt livat, men några timmar med drinking and discussing fick vi i alla fall ihop. och även om vi blev tvugna att promenera hem, dessutom en längre väg än nödvändigt, var jag väldigt nöjd och glad när jag lade huvudet på kalles bättre kudde strax efter klockan ½6 på morgonen. vilken tur att inte martin hade vaknat ännu.

söndagen, den eviga slö-dagen, var inget undantag denna helg heller. allt vi fick uträttat under dagens lopp var att avverka två filmer, käka mat och efterrätt, babbla om alltmöjligt samt slöa för allt vi var värda. kalles bil fick också vara ute på en lerig åktur, och ronnys gårdsplan och lilla stuga berövades på utrymme.
en mycket trevlig helg, med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar