28 april 2010

full speed

även om jag trodde att allt skulle lugna ner sig efter årets konditor så verkar jag ha haft väldigt fel. i skolan stressar vi på lika mycket som vanligt, om inte mer. therese har varit chef i början av denna vecka, och det har gått mig lite smått på nerverna. inte att hon bestämmer, utan vad hon bestämmer. som t.ex. att jag måste måla bratzdockor på marsipan, göra omöjliga tårtor, för en gångs skull vara aktiv... jobbiga grejer detdär vetni.
jag har också försökt vara lite aktivare med zumba-dansningen och motionsridningen, så att jag ska komma i form lite lättare, och så att kommande månad inte ska vara sååå förskräcklig. jag har alltså lovat mig själv att motionera (på vilket sätt som helst) minst 5 dagar i veckan, och inte nog med det, jag ska inte äta några godsaker heller! bara i ytterst nödfall. allt detta för att min klänning ska vara för stor och ramla av på examensdagen. hah!
kalle och jag har också lekt paint my ride masuunin, när vi fick plocka fram våra talanger och måla varmansvolvon inför helgens tävlingar. jag stod för design och detaljer, medan kalle helt enkelt drog röd färg över hela halva bilen. enligt mig var jag förstås den som borde ha blivit rik och berömd av oss. om det hade varit ett riktigt tv-program, alltså.
sen har jag haft äran att besöka lilla niclas, marie & robbis lillkille. jag var på besök över en kaffe och muffins samt massa snack. dock alltför lite, vilket betyder att jag så småningom får så lov att sticka över igen. inte mig emot! lillkillen var riktigt söt, och det var svårt att säga om han var mer lik sin mor eller far. kanske han blir en riktig charmknutte i framtiden, med sina stora fina ögon!
jag har också blivit väldigt sugen på att flytta hemifrån. inte för att sitta och ugla ensam i en tråkig lägenhet i dötrista jeppis dagarna i ända, utan för att jag ska få inreda och bestämma allt själv. tänk vad härligt att hålla ordning och reda utan att någon anna förstör min perfektionism! trodde jag ja... vänta bara, det tar en vecka så kommer jag att längta hem så innerligt. eller i alla fall bort från en trång lägenhet. men för att inte gå händelserna i förväg kanske det vore bäst om jag slapp in på skolan först och främst, och sen åtminstone började söka en lägenhet. heh.
nu är jag mest sugen på att dansa zumba, så jag slipper sitta här och fundera på hur sjuttsingen (oroa er inte, det är bara mitt nya missbruknings-ord) jag ska få bort mitt extrafläsk på en månad. nåja, det är väl bäst att sätta igång. och ifall ni blir oroliga om jag har dött eller något ditåt i helgen, no worries, då har jag bara frusit ihjäl på kemora! adios amigos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar