8 april 2010

18 and life

kära dagbok,
nu har jag återigen slarvat så mycket med bloggskrivningen att jag egentligen borde få ett saftigt straff. vilken tur att jag har bakat experimentmaränger ikväll! även om mehukatti apelsinkoncentrat gör maränger platta behöver det inte betyda att de smakar lika bedrövligt. fast ibland får jag ändå fråga mig själv om jag verkligen vågar kalla mig själv för bagare, sådana knep som jag hamnar att ta till vissa gånger. inget nämns!

för att berätta lite om dagarna som varit kan jag väl börja med att säga att jag har knappt slitit mig från kalle, även om jag kanske borde ha gjort det. på tisdagkväll efter skolan och städningen stack jag raka spåret till oravais, åkte hem igen på onsdag morgon, för att sedan återvända igen på kvällen. och gud bevare mig väl, 100-skyltarna är nu uppsatta! det förkortar tydligen min körtid på 25km från 18min till 14...
jag har spenderat quality-time med dubbelnamnskillarna K-J och C-M genom att käka chips på en onsdag (!!!) samt sova när det pangas som värst i serien pacific. dessutom har jag fått uppleva hur det går till på pimp my ride masuunin. mycket intressant, dock ödesdigert för kalles fingrar, nerver, tålamod och inte minst, självförtroende.
jag är heller inte längre tillsammans med en 17-åring, vilket alltså innebär att jag aldrig mera behöver langa och hoppeligen efter nästa vecka inte heller köra (så värst mycket), och allra minst vara orolig för att bli stämplad som pedofil. det måste jag nog säga, att det kändes lite förskräckligt under måndagen och tisdagen när jag var 2 år äldre! enbart i siffror förstås, men ändå.
i skolan har vi grejat på för fulla muggar inför nästa veckas utställning. min chokladmålning som skulle ta 4 dagar att göra var klar på 1,33 dagar, och goda råd blev alltså dyra. eftersom jag inte är lika effektiv och smörande som vissa av mina klasskamrater, bestämde jag mig helt enkelt för att "go with the flow" och improvisera ihop något. resultatet blev en korg i decormassa samt spritpraliner. och det må jag säga, att de pralinerna vågar jag vara stolt över. det smakade gööött!

idag har jag varit ute och motionerat min tjocka häst efter en oaktiv skoldag, en mysig bussdate, samt några knackkorvar och köttbullar som hamnade i magen. den tjocka hästen skulle egentligen bantas på dressyrens hårda vägnar, men det gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. jag överlistades av en 600kg:s hårboll, alltså. som mothugg erbjöd jag turbofart och vinande galopper. det gick underligt nog hem som smör i solen!
mitt lärdomsprov har också kommit tillbaka rättat och med massor av kommentarer. jag har i gengäld korrigerat och ska nu kopiera det åt två av mina klasskamrater. stackars satar som ska läsa min avancerade svenska, de kommer inte förstå ett dugg!

på tal om för lång pannlugg, mothugg och chokladskugg, så borde jag antagligen börja dra mig till sängs nu. dagen har varit lång och tråkig och tröttsam, jag har haft alltför mycket på gång och alltför lite tid för mig själv. så nu ska jag krypa ner under täcket med boken i högsta hugg, och hoppeligen sen somna sött för att hoppa upp ur sängen på morgonen med ett mycket gladare humör än denna dag. thank god it's friday, det säger jag då bara!


dagens underbara låt: treat - learn to fly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar