9 januari 2010

sleepless

ja, jag är sömnlös även om klockan är efter ett på natten. och ja, jag vet att det är fredagkväll och jag egentligen borde göra något roligare än att sitta här. men nu är det så att jag orkar inte. men skriva, det orkar jag alltid. förutom när blyet går av hela tiden och pennvässaren jävlas. men i alla fall.

kära dagbok, idag flyttade kalle ut. allt han lämnade efter sig var en tandborste, en cd-skiva samt några blonda lockar. jag som hade förväntat mig något smarrigare. åtminstone fick jag vara lite skadeglad när jag släppte av honom vid torget i -30 graders köld och jag själv fick åka tillbaka hem och krypa ner under täcket. that's what skolkning is for. inte för att jag skolkade idag, ifall någon undrar. jag tyckte helt enkelt det var onödigt att åka hela vägen till jeppis bara för att få ut två prov och vandra i JG:s trappor ännu en gång i mitt liv. nej tack.
så dagen spenderade jag framför datorn och TV:n, jag uppdaterade mina mest eftertraktade, privata händelser i min dagbok och sen övade jag mig på matlagning för att en dag bli lika duktig som gordon ramsay. eftersom jag gjorde makaroner med vitsås och korv har jag lite på känn att jag inte stakar så långt när det kommer till just den kategorin. attans också.
när jag hade varit slö tillräckligt länge tillkallade jag förstärkning, och så anlände lilla söta sofie till denna kalla boning. munnarna gick i ett och vi hade nästan problem att hänga med själv. men jag sa bara nästan. sen fick vi en trevlig uppgift: hämta söstra mi och grannen från staden. vi hann med en torghallenresa med misstankar om ölshopping även om vi bara köpte godis och snackade skit. vad tror folk om oss egentligen!? när vi satte oss i bilen fick vi nästan varsin hjärtattack när det visade sig att vi hade liftare. det gav mig en rejäl tankeställare angående hur observant jag egentigen är. nån kunde ju kidnappa mig utan att jag ens märkte det!
när sofie stuckit hem var jag lat i några minuter innan jag startade bilen och drog vidare till stallet. som vanligt var det alltför kallt och det blev ingen ridtur, utan bara lite dyngmockning. jag är inte bara sömnlös, jag är ridlös också.
home again dansade jag 20 minuter zumba, duschade, gjorde mig i ordning, och så anlände fröken andersson.

filmmaraton it was, och ice age 1-3 var filmerna vi valde denna gång. mest för att vi inte hade sett alla och för att annars hade det blivit high school musical -igen. och jag tror nog seriöst att ingen av oss hade orkat med det en gång till. x-antal karameller och vindruvor och vattenglas och skvalleruppdateringar och en film senare bestämde vi oss för att vara ute i god tid och sticka iväg till pedros på franskisdate. det gick inte speciellt bra, eftersom pedro tydligen hade bestämt sig för att sticka iväg på vintersemester. uno hade ju också stängt så vi fick ta till drastiska medel: jepooo. funkkis var alltså nästa stop, eftersom ryktet gick att de har franskisar där också. vi blev lite lurade av namnet, och dipp hade de "inte egentligen" heller. jag som alltid har trott att man friterar franskisar, och inte stoppar dem 5 minuter i ugnen. hmm?
back in jutas blev det mer godis och vindruvor och vattenglas och två filmer till. sen började vi tvivla på om vi hade sett 1. madagascar?
2. lejonkungen? 3. kanski vi skåda trian!? nä han ligger no i fodrali... för sengångaren hade ju inte badat i lera med två andra. ytterst förvirrande. eller så tappades den enda scenen båda av oss minns ur filmen bort i alla skrattsalvor angående gamla goda minnen och så vidare. mycket möjligt.
när vi kom till den sista filmen tyckte vi det började bli lite konstigt; inte visste vi att ice age 3 är en skräckfilm!? med inslag av porr dessutom. tack och lov att den var förbjuden under 7 år, någon hade ju kunnat snappa åt sig saker som de absolut inte borde lära sig i den åldern.

när linn stack hem stoppade jag i motorvärmaren i bilen eftersom min syster -efter många om och men och mycket trevliga meddelanden- hade övertalat mig att hämta henne från den stora staden. jag mutade henne med biltvättning, bilstädning x2 samt hennes halvätna chokladplatta. och tänka sig, det funkade!
nu sitter jag alltså här och känner mig inte alls trött utan bara förvirrad. hoppas på varmare väder imorgon så jag får dra ut på en ridtur, det skulle sitta bra. sen har vi städdag. shit också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar