27 januari 2010

searching

efterlyses: södernresor!
nu är det nämligen så, kära vänner och ovänner, att det är på full gång med vem som ska åka, vart, när, hur, varför... tyvärr är det 50 grader i turkiet i juli och mamma är orolig för vem som ska shoppa med mig och att män dricker för mycket och jag måste ligga själv vid poolen. hell yeah!
sen är den ena oense med den andra, och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt alla oseriösa förslag. hoppeligen har vi bestämt oss nångång under dethär året i alla fall.

sen för att berätta lite om dagens händelser, så har det inte varit speciellt "heeft". stack iväg till darlings igår, och fick alltså så lov att stiga upp lite tidigare än nödvändigt i morse och köra hem för att byta kläder och göra mig i ordning. sen satt jag på med linn och blixten till skolan.
vi började dagen med praktik; jag gjorde bakelser och det tog hela halva dagen. mest för att therese hade problem med vaniljkrämen, men också för att jag hade så mycket att skvallra om.
sen efter maten var jag mätt i magen och så hade vi engelska. min energinivå var på botten, och jag fick anstränga mig ytterst mycket för att höra vad de sa i hörförståelsen. åtminstone gick det rätt bra, och fast vi inte fnissade febrilt denna gång gjorde det inte så mycket.
men sen fick linn och jag skrattanfall när vi såg tröjor med konstiga recept och lovord såsom "kakkalas". försök läsa det snabbt ni också och se om ni förstår det på något annat sätt. hah!
som avslutning på dagen satt jag snällt och räknade matte med micki och övriga gänget, och det gick nästan bra tills jag glömde vad jag höll på med och gav upp hoppet att jag någonsin i mitt liv kommer att klara studentskrivningarna. med ett löfte om att räkna mycket hemma istället smet jag hem med ½4-bussen. jag hoppas micki fattade att jag ljög.

back home så satt jag och relaxade framför datorn en stund, och sen lekte jag panini-master, vilket slutade med att jag brände mig på armen. så nu har jag jäkligt snygga grill-ränder!
sen utmanade jag blåsten och ödet, ja allt utom hängbron och mina fantastiska cykelförmågor, och stack iväg till stallet. elli & jag var lika förbryllade av blåsten -jag försökte hålla mig kvar utan att blåsa bort, och hon försökte göra allt för att jag faktiskt skulle ramla av i något skede- men vi överlevde ändå.
hemma igen så dansade jag zumba sculpt&tone 40 minuter, duschade, åt kvällsmat och bänkade mig här, även om det var tänkt att jag skulle räkna lite matte så jag inte har så mycket att göra imorgonkväll.
jag är hopplös, det vet ni väl!?

och nu är det alltså södernresor i högsta hugg, och jag känner på mig att dethär blir väldigt bra bara vi får med oss tillräckligt med folk och någon orkar engagera sig. oftast brukar den rollen falla på mig...
nu hade jag i alla fall tänkt avsluta planerna (så småningom!) och lägga mig i sängen med twilight-boken. den har inte varit framme på ett tag, och det är bara 2 veckor till hörförståelsen!!! hhjääälp.
imorgon ska kond3 på studiebesök. det kan sluta precis hursomhelst, speciellt när det inkluderar sydligare breddgrader, kameror, samt lunch vid abc.
det sista jag hade att säga var att igår hos kalles så gick sängen ännumer sönder. jag vet seriöst inte hur vi lyckas, eller så vill ni helt enkelt inte veta. i alla fall så lekte jag byggare-bejb! tredje gången gillt och sängen höll i 2 hela minuter... gratulerar åt mig.

go'natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar