3 januari 2010

nyårsafton


för att undvika ett överdrivet långt inlägg som handlar om alltför många dagar får ni nu låtsas som att det i skrivande stund inte är den 3 januari utan den 1:a. okej?

efter allt mitt stressande med arbete, jeansval och min nya svaga sida: tidsplanering, kom jag mig äntligen till heikius house någon gång mot klockan ½6. kalle var också stressad, eftersom ingen agerade chaufför på nyårsafton... konstigt?
efter många om och men kom i alla fall norrgård och lekte räddare i nöden, och efter en tur ner i snödrivan hämtade vi mange, inhandlade det sista ölet i grevens tid, för att sen dra vidare till pensala. gin hade aldrig smakat så gott och mange och jag undrade hur kvällen skulle sluta med den växeln vi hade lagt i.
pensala uf och alla folk som placerats där var otroligt uppstädade, och vi huggde in i den goda maten. tossa & jag gillade inte snapsen men batong åt vi som vi hade betalt för det. fast egentligen hade vi ju betalat för det. nåja.
"fammos limonad" och gin var tydligen en bra kombination för att få igång mig, för när klockan var 9 och det började ramla in folksamlingar från alla håll, så hade jag inte riktigt alla hästar hemma längre.
även om jag aldrig brukar få minnesluckor så har jag väldigt, väldigt svårt att placera alla händelser mellan ½10 och ½1 i rätt ordning. så nu ber jag om ursäkt om jag har sagt eller gjort något opassande mot någon som kanske inte förstod mina avsikter. förlåt.
i alla fall blev det massvis med dans och kramar och funderingar, en hel del fotogafier -fast det inte var jag som stod bakom min egen kamera- samt rökelsepauser hit och dit. mellan klockan 11 och 12 har jag ingen jävla aning vad som hände, men i alla fall vet jag såpass mycket att kalle sprang omkring som ett tok och sökte mig när jag och linn hela tiden stod i dörröppningen och grät i varandras armar. mer behöver jag inte säga än att jag kommer aldrig nånsin så länge jag lever släppa den tjejen!
festen började så småningom spåra ur, inte bara för mig och kalle utan överlag. så vi skaffade chaufför och drog vidare.

årvasgården it was. där var det lite lugnare och helt andra bullar som gällde! i alla fall blev det gitarrliras, skvallras med åckes morsa, käka resterande ostbågar, däänsin och sen bara skratt och diskussioner. jag minns att kalle och jag dansade, och ack vilket stiligt par vi var! fråga sen inte vad det var för dans och absolut inte till vilken låt, för det kan jag inte svara på.
tröttheten tog över för min del och jag höll mig vaken på sparlåga. efter att ha haft mycket seriösa diskussioner med mange, tjatat tusen gånger om att sticka hem och sen fått sitta ännu minst en timme, fick jag tillslut övertalat kalle att det var dags att ge sig.
tydligen var det inte speciellt uppskattat att vi skulle den 2km långa vägen hem. men jag tyckte i alla fall att det fick mig att hänga med lite bättre.. även om jag höll på att frysa ihjäl.
sen käkade vi rostabröd klockan ½7 på morgonen och skulle snällt gå och lägga oss. det gick bra tills något dumhuvud igen spydde ner halva sängen... ursäkta mitt språk men det gav mig faktiskt men för livet! sen hade jag ju tänkt hämnas och spy i sängen jag också, men eftersom vi förflyttade oss till idas rum tyckte jag inte att det var en bra idé, så wc it was.
sen mådde jag bra och kunde sova gott resten av natten. utom att varenda gång kalle andades fick jag kväljningar. love you too.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar