14 januari 2010

minä annan kaiken ja enemmän

ibland känns det verligen som om allt jag gör är helt förgäves.

jag funderar om det är någon vits att skriva blogg när man varken har tid eller inspiration till det?
i alla fall tänkte jag ta och berätta lite om denna dag och andra dagar före. eller åtminstone om igår.
skoldagen var trevlig men tråkig, det mest actionspäckade som hände var att harriet och jag hade lika dålig humor på engelskalektionen. tydligen uppskattades jag inte speciellt mycket av mina klasskamrater. inte ens linn diggade min idé om att flasha i fönstret! ibland funderar jag på om hon är mitt samvete.
efter att dagen var slut hade vi couple dating i the walross-bussen. vissa var döva, andra blinda och trejde luktade snus. rätt mysigt.
kalle hälsade på hos mig sålänge jag duschade -även om det tydligen var en onödig idé- och visade mina fantastiska presentpackningsförmågor. och så hade jag förväntat mig gourmetmiddag med spaghetti -dock inte lika god som vissa andras- och murusås, men det blev ju inte till något det heller. så mamma föreslog att hon skulle koka knackkorvar åt oss. då stack vi till oravais.
det blev ett abc-besök i brist på annat, vilket oftast alltid leder till något onödigt köp. i detta fall en godispåse, som just och just fyllde mina krav "ja vill ha suuurt!", och som istället för att tillfredställa mina smaksinnen bara gjorde mig illamående och fick min mat-ångest att återkomma. great!
så hade vi laddat ner en film som jag hade sett framemot att titta. men det var fel. så vi såg en annan film. den var också rolig. men allra bäst var ändå när jag fick skratta inombords åt kalle, som har ett partytrick som han tror att jag inte märker. ännu bättre är det faktum att han inte ens vet om det själv.
och för en gångs skull hade vi inte nattliga konversationer till ½5 på morgonen. utan till 1. och jag somnade trots snarkningar och min täppta näsa. wow.

idag blev det tidig väckning, redan klockan 6. och så stack vi iväg hem till mitt, eller kanske inte stack, för det gick i snigeltakt på riksåttan. först hamnade jag bakom en långtradare och sen när jag äntligen kommit förbi blev jag så trött att jag hade behövt tändstickor till mina ögon. och kalle övade på sitt partytrick igen, vilket antagligen var enda orsaken till att jag höll mig vaken.
back at my place så blev det vackra födelsedagsvisor åt min syster, den otacksamma 15-åriga ungen som inte gillade presenterna, alltså. och så åt vi grodbakelser till frukost. jag övade på mina yrkesskade-förmågor och klagade lite på temperaturen, men bara lite. tydligen var jag också en otacksam unge efter det.
skoldagen varade sen från klockan 8 till klockan ½4. och det var den mest ogivande dagen sen vår 6 veckors "do-it-yourself"-period. seriöst, det enda jag har fått uträttat idag är att jag rullade en mandelmassaläng, och limmade fast två chokladdekorationer på vårt otroligt kreativa (hostningar hörs) ymnighetshorn. resten av dagen har jag suttit och knaprat på telefonen, haft långa raster, hemliga möten samt lyssnat på intressanta och ointressanta föreläsningar.
åtminstone känner jag mig efter det mycket taggad inför hösten, vart mina vägar nu sen bär. jeppis I hope, men vasa är väl inte alltför fel det heller. men jag hade tänkt överleva en skola till också.

som tur hade jag varit ute och rökt och på så sätt blivit upplyst om att jag hade bilen till skolan. annars hade jag nog åkt hem med bussen och sen grubblat över vem som har lånat nissi...
linn och jag hade grubbelhemfärd och svängde sen in via preprint för att hämta våra abi-tröjor. följande händelser är sen mycket komiska, men antagligen inte i era öron (ögon). så jag säger bara; frusna bakluckor och dörrar och IQ-befriade smartasses hör inte ihop med stora klumpiga pafflådor. det bästa är att vi ska visa våra förmågor imorgon igen -i skolan! stackars grabbar, de kommer inte längre tycka att vi är... ja.
när jag hade dumpat linn med sin låda for jag till affärsverket för att göra dagens goda gärning. tydligen krävs det bara att jag är ledig en vecka så sätter de igång och renoverar!? och sen hade det enligt min mening varit nog med allt byggdamm, nej då skulle larmet komma igång också. "haall keff-taaan" ekar fortfarande i mitt huvud.
back home så åt jag smörgåsar, datanördade, stationerade mig framför skrivbordet med vackra skisser, matteuppgifter och dagboken. alter bridges ljuva toner strömmade genom mina högtalare, och för att höja min pluggiskväll-faktor ännumer tände jag lite ljus också. min blomma dog ännumer av det, lade jag märke till.
ja och så dansade jag zumba 40 minuter, duschade och bänkade mig sen här. och som alla andra kvällar jag bestämt mig för att släcka av datorn tidigt och börja på twilight-boken, så sitter jag likväl kvar här ändå. jag vet varför! han heter kaaa-aa-aalleee...

I love it: warrant - I saw red

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar